9 ميليون ايراني در وايبر چه مي كنند؟

تابناك: علي جنتي صبح امروز در دیدار با اهالی فرهنگ و هنر اصفهان تأكيد داشت كه بيش از 9 ميليون ايراني از وايبر استفاده مي كنند، از همين رو اين سوال به ذهن مي آيد كه متوليان فرهنگي كشور براي فرهنگسازي در اين شبكه هاي مجازي چه كرده اند.
کد خبر: ۳۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰ 05 February 2015

به گزارش تابناك، علي جنتي امروز در اصفهان به اينكه بيش از 9 ميلون ايراني از وايبر استفاده مي كنند اشاره كرد و گفت:‌ در حال حاضر با شرايط موجود كشور بايد از مقابله با شبكه هاي اجتماعي اجتناب كرد چرا كه مردم مدت زيادي از شبانه روز از آن استفاده مي كنند.

وي گفت: ما وقتي تصميم گرفتيم كه سايت ها را فيلتر كنيم مردم نيز توانستند با فيلترشكن وارد آن شوند از همين رو اگر سايتي فيلتر شود، پس از مدتي فيلترشكن نيز به بازار مي آيد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان كرد: ما بايد در راستاي فرهنگسازي شبكه هاي مجازي فعاليت كرده و فرهنگ استفاده از شبكه هاي مجازي را در بين مردم نهادينه كنيم.

نكته قابل توجه اين است كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان متولي فرهنگ كشور در راستاي فرهنگ سازي شبكه هاي اجتماعي چه كرده و آيا عملكرد آن تأثيرگذار بوده است.

مسئله اي كه بايد مورد توجه متوليان فرهنگ كشور قرار گيرد اين است كه مردم زماني كه از اين شبكه هاي اجتماعي استفاده نمي كردند، به چه كارهايي مي پرداختند؟ آيا مردم آن زمان که شبكه هاي مجازي به عنوان يكي از لوازم ضروري زندگيشان به حساب نمی آمد بيشتر به سينما نمي رفتند، بيشتر كتاب نمي خواندند و يا به اخبار توجه بیشتری نمی کردند، از همین رو این افراد باید با فرهنگ سازی در این راستا ضعف موجود در بحث شبکه های مجازی را رفع کرده و استفاده درست از آن را در بین مردم نهادینه کنند.

امروزه شبكه هاي اجتماعي مي توانند به عنوان یک رسانه، رسالت ابتدایی خودشان یعنی فرهنگ سازی را اجرا کنند اما در شرايط كنوني كشور انگار خود شبكه هاي مجازي هم نياز به فرهنگ سازي دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار