رئیس سازمان برنامه و بودجه قزوین مطرح کرد

فعالیت 1000 نفر در سرشماری عمومی نفوس و مسکن در قزوین/ آغاز سرشماری اینترنتی از سوم مهر ماه

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین گفت: در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 با توجه به بررسی‌های صورت گرفته یک‌هزار نفر به صورت مستقیم فعالیت دارند که از این تعداد 363 نفر مأمور سرشماری هستند.
کد خبر: ۳۰۰۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵ 22 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، ابوالفضل یاری در نشست خبری سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 که ظهر امروز در سالن جلسات سازمان برنامه و بودجه استان قزوین برگزار شد با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند سرشماری یک ضرورت برای کشور و برنامه‌ریزی صحیح به منظور بهره‌مندی از آینده‌ای منطقه‌ای، معقول و مطلوب است، اظهار داشت: امسال هشتمین دوره سرشماری نفوس و مسکن در کشور است.

وی اضافه کرد: سرشماری نفوس و مسکن تا سال 1385 به صورت 10 ساله انجام می‌شد اما از سال 1385 با توجه به مبانی و اهمیت موضوع سرشماری و وجود هزینه زیاد به صورت پنج ساله انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن کامل‌ترین نوع آمارگیری در کشور است چراکه تک‌تک افراد و خانوار‌ها مورد مراجعه و پرسش قرار می‌گیرند و تعداد 70 نوع اطلاعات در زمینه‌های تولد، جمعیت، باروری، مسکن و ساختار و اعضای خانوارها سؤال می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین با بیان اینکه دادن اطلاعات دقیق در سرشماری نفوس و مسکن مبنای برنامه‌ریزی‌های مطلوب در آینده و توزیع اعتبارات قرار می‌گیرد، عنوان کرد: اطلاعات نادرست در سرشماری‌ موجب برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات غلط در زمینه خدمات‌رسانی به مردم جامعه و مطالعات اجرایی در دانشگاه‌ها می‌شود.

یاری تصریح کرد: اطلاعات به صورت کاملاً محرمانه است و حتی به مراجع قضایی هم بر طبق قانون اطلاعات انتقال داده نمی‌شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: ویژگی عمده و تأثیرگذار سرشماری نفوس و مسکن سال 95، ویژگی اینترنتی و تبلتی بودن سرشماری است و از شنبه سوم مهر ماه سال جاری تا بیست‌ و چهارم مهر ماه سرشماری عمومی نفوس و مسکن به صورت اینترنتی انجام می‌شود و در این روش خانوارها با پاسخگویی به 54 سئوال در زمان و وقت صرفه‌جویی می‌کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین یادآور شد: از بیست و پنجم مهر ماه سال جاری به مدت یک ماه مراجعه حضوری آمارگیران آغاز می‌شود و افرادی که از روش اینترنتی ثبت‌نام کرده‌اند با دادن کد آماری خود به مأموران آمارگیر اطلاعات این خانوارها در تبلت ذخیره می‌شود.

یاری تصریح کرد: در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 با توجه به بررسی‌های صورت گرفته یک‌هزار نفر به صورت مستقیم فعالیت دارند که از این تعداد 363 نفر مأمور سرشماری هستند.

وی عنوان کرد: مأموران آمار به طور معمول از ساعت 8 صبح تا 17 مشغول به فعالیت هستند و همچنین روزهای تعطیل و به ویژه روز جمعه هم فعالیت سرشماری از سوی مأموران آمارگیر ادامه دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین یادآور شد: به جزء سؤالات سرشماری مأموران آمارگیر حق پرسیدن سئوالات متعدد به ویژه در زمینه مالی را ندارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار