رئيس اتاق بازرگاني خرم‌آباد :سالانه 1500 تن عسل در لرستان توليد مي‌شود

کد خبر: ۲۸۸۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱ 01 September 2016

به گزارش تابناک لرستان ،رئيس اتاق بازرگاني خرم‌آباد كفت: سالانه 800 هزار تن محصول كشاورزي مازاد در استان توليد مي‌شود.

 حسين سلاحورزي در نشست مشترك با سفير و مقامات سفارت آفريقاي جنوبي در ايران، اظهار كرد: لرستان از نظر ساختارهاي اقتصادي شباهت‌هايي با آفريقاي جنوبي دارد؛ در حوزه كشاورزي، معدن، آبزيان، داروهاي گياهي و .... بين لرستان و اين كشور اشتراكاتي وجود دارد.

وي بیان كرد: اميدواريم در شرايط پسابرجام امكان گسترش همكاري‌ها بين لرستان و آفريقاي جنوبي به خصوص در حوزه‌هاي مشترك صورت گيرد.

سلاحورزي اضافه كرد: در لرستان به واسطه شرايط آب و هوايي سالانه ٨٠٠ هزار تن محصولات كشاورزي مازاد توليد مي‌شود كه مي‌توان آنها را به كشورهايي چون آفريقاي جنوبي صادر كرد.

اين مسئول ادامه داد: معادن بسياري در لرستان وجود دارد كه با توجه به تجارب آفريقاي جنوبي در حوزه‌ي معادن، مي‌توانيم از علوم و فن اين كشور در اكتشافات و استخراج مواد معدني كمك بگيريم.

رئيس اتاق بازرگاني خرم‌آباد يادآور شد: با توجه به پتانسيل بالاي لرستان در ساير حوزه‌ها و تجربه آفريقاي جنوبي در زمينه معادن، شيلات و كشاورزي امكان همكاري في مابين اين استان و كشور وجود دارد.

وی خاطر نشان كرد: اميدواريم سفر سفير آفريقاي جنوبي به لرستان زمينه‌اي براي حضور و سرمايه‌گذاري سرمايه‌گذاران اين كشور در اين استان باشد.

سلاحورزي گفت: سالانه 1500 تن عسل در لرستان توليد مي‌شود و اين استان ظرفيت صادر كردن اين محصول به آفريقاي جنوبي را دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار