حجاب در تحقق امنیت اجتماعی نقش بسزایی دارد

کد خبر: ۲۶۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 21 July 2016


مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج گفت: حجاب در تحقق امنیت اجتماعی نقش بسزایی دارد که لازم است در این بخش با اقدامات آموزشی - فرهنگی بستر توجه ویژه زنان و دختران ایرانی را به سوی فواید حجاب در تحقق امنیت اجتماعی معطوف کرد.

به گزارش ایرنا، وحید یعقوبی در آیین اختتامیه نمایشگاه حجاب با عنوان ' حجاب گوهری ناب ' در محوطه ساختمان اداری آموزش و پرورش ناحیه یک کرج افزود: حجاب در اسلام برای دستیابی به تزکیه ، طهارت، عفت و پاکدامنی است که هدف آن استحکام و گسترش امنیت اجتماعی در جامعه است.

وی اظهار کرد: پوشش زن در برابر مردان بیگانه ، یکی از ضروریات دین اسلام است که در قرآن کریم در آیات مختلف به آن اشاره شده است.

وی با اشاره به تلاش استعمارگران غرب و امپریالیسم در کنار استعمارفیزیکی . جغرافیای هر کشور به افول کشاندن باورهای دینی ، اسلامی و کم رنگ کردن اعتقادات و معنویات مردم نیز برنامه ریزی می کند و یادآور شد: در حال حاضر دشمنان مکتب اسلام به ویژه بدخواهان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی کوشش می کنند تا بدحجابی و بی حجابی را در جامعه اسلامی ایران رواج دهند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج ادامه داد: دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی بر حفظ حجاب در جامعه تاکید می کند تا جامعه پاک و سالم بماند.

یعقوبی گفت: حجاب باعث آرامش روحی و روانی برای خود فرد و افراد جامعه می شود و زمینه حضور کارآمد و ایمن زنان را در محیط های کاری بوجود می آورد.

وی از حجاب به عنوان یک ارزش انسانی یاد کرد و خاطرنشان شد: حفظ جحاب زنان در جامعه در واقع یک گام موثر از سوی آنان در برابر جنگ نرم دشمن و مقابله عملی آنان در عرصه تهاجم فرهنگی غرب است.

وی گفت: حجاب یکی از عوامل استواری خانواده و اجتماع است چرا که اسلام با توجه به فواید حجاب ، استحکام و تداوم هسته اصلی جامعه یعنی خانواده را مورد نظر دارد.

وی در ادامه به فلسفه حجاب در جامعه از دیدگاه بزرگان پرداخت و بیان کرد: اسلام برای زن حجاب را واجب و شناخت حقیقت و فلسفه آن را از جمله پایه های مستحکم پوشش اسلامی و امنیت اجتماعی معرفی می کند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج اظهار کرد: حجاب امنیت زن را در دو سطح فردی و اجتماعی تامین می کند و بد حجابی یا بی حجابی و عدم توجه به رعایت حجاب ، زمینه افول و زوال آن را فراهم می کند.

یعغوبی افزود: فرهنگ سازی در زمینه حجاب و عفاف در بین دانش آموزان و اولیاء از مسائل مهمی است که در پایگاه های تابستانی 95و کلاس های درس در سال تحصیلی آینده باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

کارشناس امور بانون آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز گفت: حجاب به معنای پوشش اسلامی بانوان است.

رزی بشارتی حجاب را یک سد محکم برای حفظ امنیت اجتماعی زنان و جامعه دانست و یادآور شد: در عصری که ما زندگی می کنیم باید به این مهم که یک ارزش اسلامی - انقلابی است توجه ویژه داشته باشیم.

وی بیان کرد: حجاب اسلامی یکی از مواردی است که در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد زیرا این امر تضمین کننده امنیت در دو سطح فردی و اجتماعی است.

در این نمایشگاه محصولات فرهنگی ، نوع پوشش یک زن مسلمان و انقلابی ایران اسلامی ، انواع مدل چادر و سایر البسه های پوششی برای یک زن ایرانی - اسلامی با تحفیف عرضه می شود.

ناحیه یک کرج 53 هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار