استاد حوزه علمیه جامعة الزهرا(س): میل زیاد به مورد توجه قرار گرفتن یک تهدید است

استاد حوزه علمیه جامعة الزهرا(س) گفت: نباید فرزندان را مورد سرزنش قرار داد چراکه آنان دوست دارند مورد توجه و تحسین قرار گیرند و اگر میل به دیده شدن زیاد باشد تهدید محسوب می‌شود.
کد خبر: ۲۶۰۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵ 16 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایسنا منطقه قزوین، مرضیه عبادی استاد حوزه علمیه جامعة الزهرا(س) در همایش آسیب‌شناسی عفاف و حجاب که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن یکی از مهم‌ترین نیازهای انسان به ویژه جوانان است که این امر برخی فرصت‌ها و تهدیدها را با خود به همراه دارد.

وی ادامه داد: نباید فرزندان را مورد سرزنش  قرار داد چراکه آنان دوست دارند مورد توجه و تحسین قرار گیرند و اگر میل به دیده شدن زیاد باشد تهدید محسوب می‌شود، همچنین نباید به چگونه و کجا مورد توجه قرار گرفتن بی‌توجه باشیم.

استاد حوزه علمیه جامعة الزهرا(س) خاطرنشان کرد: باید نگاه مهم بودن را به کودکان خود آموزش دهیم چراکه انسانی که خود را مهم می‌بیند از خودش مراقبت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: اولین و موثرترین راه برای در امان ماندن از تهدیدهای میل به دیده شدن عزت نفس و کرامت است که بایستی آن را در خود تقویت کنیم.

عبادی با اشاره به اینکه افرادی که خودپنداری مثبتی ندارند باید احساس ارزشمندی را در فرزندان تقویت کنند، افزود: افراد بدحجاب احساس ارزشمندی در خود ندارند و اگر به این باور برسیم که یک انسان و ارزشمند هستیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه عزت نفس در ابعاد فردی و اجتماعی ما را در مقابل هر آفتی ایمن می‌کند، تصریح کرد: از راهکارهای افزایش عزت نفس می‎توان به تکریم فرزند، جایگاه متعالی پدر در خانواده و خوب گوش کردن به سخنان کودکان اشاره کرد.

استاد حوزه علمیه جامعة الزهرا(س) خاطرنشان کرد: عزت نفس و قناعت راهکارهای عملی است برای اینکه به بچه‌ها کمک کنیم تا از تهدید میل به دیده شدن در امان باشند.

وی تأکید کرد: ریشه عفت در قناعت قرار دارد و اگر قلب قانعی داشته باشیم بسیاری از مشکلات بدحجابی حل خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار