بزرگترین رخداد فرهنگی در استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد گفت:برگزاری کنگره شهدا در استان بزرگترین رخداد فرهنگی است که باید از این فرصت به وجود آمده نیز بهره لازم را ببریم.
کد خبر: ۲۵۸۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲ 11 July 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، رضا دهبانی‌پور ظهر امروز در نشست نخستین کنگره سرداران و شهدای کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: برگزاری کنگره شهدا در استان بزرگترین رخداد فرهنگی است که باید از این فرصت به وجود آمده نیز بهره لازم را ببریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه متولی‌ها مشخص و سایر دستگاه‌ها به کمک آن‌ها آمده‌اند، گفت: با تعامل و هم‌افزایی تمامی مسؤولان و نهادها کنگره‌ای در خور شان شهدا برگزار کنیم.
وی ادامه داد: جنگ هشت ساله فراز و نشیب‌های زیادی داشت و خانواده‌های زیادی فرزندان خود را تقدیم اسلام کردند.
مسؤول کمیته فرهنگی کنگره سرداران و شهدای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تجلیل از شهدا، برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌ها تجلیل از ایثار و از خودگذشتگی شهدا است.
دهبانی‌پور ادامه داد: اگر قرار است کنگره‌ای داشته باشیم می‌خواهیم از ارزش‌های دینی و مبانی اعتقادی خود برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت فرهنگ‌سازی ایثار و از خودگذشتگی در جامعه تاکید کرد.
وی نقش رسانه‌ها در برگزاری باشکوه کنگره سرداران و شهدای کهگیلویه و بویراحمد را مهم عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها باید کار در کنگره شهدا را عبادت تلقی کنند.
دهبانی‌پور با تاکید بر اینکه اطلاع‌رسانی در راستای مبانی اعتقادی باشد، اذعان کرد: جامعه و خانواده شهدا برای برگزاری باشکوه کنگره سرداران و شهدای استان نیز انتظار بالایی دارند.
مسؤول کمیته فرهنگی کنگره سرداران و شهدای کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های این کمیته اشاره کرد و گفت: تولید نماهنگ و سرود توسط صدا و سیمای استان، نامگذاری برخی معابر به نام شهدا، چاپ انواع بنر و دفترچه و به نمایش گذاشتن دست‌ نوشته و عکس شهدا از تلویزیون شهری از اقدامات انجام شده و در دست اقدام کمیته فرهنگی است.
وی همکاری هنرمندان در اجرای تئاتر خیابانی،شروع مصاحبه با 200 خانواده شهید بویراحمد، چاپ ویژه‎نامه وصال، ساخت مستند اولین شهید انقلاب استان و به نمایش گذاشتن فیلم پد خندق از تلویزیون شهری از دیگر اقدامات کمیته فرهنگی عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار