اجرای طرح ساحل‌بندی دریاچه شورابیل اردبیل

فرماندار اردبیل گفت: امسال طرح ساحل بندی دریاچه شورابیل اردبیل به عنوان طبیعی ترین دریاچه داخل شهر کشور ادامه می یابد.
کد خبر: ۲۳۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹ 15 April 2015
  به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردبیل ، جواد زنجانی در جریان بازدید معاون امور عمرانی استاندار اردبیل از طرح ها و پروژه های عمرانی اردبیل افزود: بخشی از یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتباری که برای ساحل بندی این دریاچه پیش بینی شده جذب شده و اقدامات لازم برای تکمیل این پروژه در حال انجام است.

وی گفت: سه میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار دیگر نیز برای این پروژه نیاز است تا در سال جاری بتوانیم بخش عظیمی از این پروژه ساحل بندی را به انجام برسانیم.

فرماندار اردبیل افزود: حجم آب دریاچه 13 میلیون مترمکعب است که پنج میلیون مترمکعب آن حوضچه و بقیه فضای دریاچه است.

زنجانی اظهار کرد: تلاش می کنیم با ساحل بندی مناسب دریاچه شورابیل از برخی اتفاقات ناگوار جلوگیری کرده و امکان زیباسازی دریاچه شورابیل به عنوان دریاچه طبیعی در داخل شهر را فراهم کنیم.

زنجانی همچنین در زمینه پروژه شاخص شبکه آبیاری تلفیقی در اردبیل گفت: احداث شبکه آبیاری اراضی پایاب پیله سحران با شیوه های جدید و منحصر به فرد در حال انجام است که تکمیل آن می تواند به توسعه آبیاری مدرن در بخش کشاورزی منجر شود.

دریاچه شورابیل یکی از جاذبه های طبیعی اردبیل است و بر اساس نتایج مطالعات زمین شناختی قدمت این دریاچه قدیمی تر از دریاچه ارومیه است.

شورابیل تنها دریاچه طبیعی داخل شهری در ایران می باشد ، این دریاچه در گذشته بسیار شور بوده و هرگز یخ نمی زد ولی اوایل دهه 70 با افزودن آب شیرین به آن از شوری آن کاسته شده است و با سرد شدن هوا تمام یا بخشی از آن یخ می بندد.

این دریاچه دارای امکانات تفریحی ، ورزشی و فرهنگی بسیاری است که از آن جمله می توان به امکانات قایق رانی ، پیست دو و میدانی ، پیست دوچرخه سواری ، باغ وحش ، تعدادی هتل ، یک شهر بازی و رستورانی در وسط دریاچه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار