حذف کوبا از لیست سیاه آمریکا

رئیس جمهوری آمریکا با حذف نام کوبا از فهرست لیست سیاه آمریکا موافقت کرد. اوباما در دسامبر سال میلادی گذشته تصمیم به تغییر رویکرد در برابر کوبا گرفت و روند عادی سازی روابط دو کشور آغاز شد.
کد خبر: ۲۳۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱ 15 April 2015

به گزارش تابناک یزد به نقل از شبکه خبر ، اوباما در نامه ای به کنگره آمریکا اعلام کرد، قصد دارد نام کوبا را از فهرست حامیان تروریسم که مانع مهمی بر سر راه بازگشایی سفارتخانه های دو کشور است، حذف کند.

 موافقت اوباما با حذف نام کوبا از لیست سیاه آمریکا
اوباما در دسامبر سال میلادی گذشته تصمیم به تغییر رویکرد در برابر کوبا گرفت و روند عادی سازی روابط دو کشور آغاز شد.
آخرین باری که رهبران آمریکا و کوبا مذاکره اصولی داشتند، سال 1956 میلادی بود که در جریان آن آیزنهاور و فولخنسیو باتیستا رهبران آمریکا و کوبا با یکدیگر دیدار کردند.
رییس جمهوری آمریکا پیش از این در نشستی با گروهی از مخالفان دولت هاوانا، ابراز امیدواری کرده بود دوره جدید روابط میان دو کشور، فضایی را در کوبا ایجاد کند که به بهبود شرایط زندگی مردم آن کشور بینجامد.
وی اعلام کرده است که آمریکا و کوبا در روابط دو جانبه خود به جلو حرکت می کنند و از کنگره خواسته است کار بررسی لغو تحریم های چند دهه ای علیه کوبا را آغاز کند.
اولین نتیجه ملموس این دیدار، توافق دو طرف برای بازگشایی سفارت خانه ها در پایتخت هایشان بود.

کوبا از تصمیم اوباما استقبال کرد
در این حال وزارت امور خارجه کوبا از تمایل باراک اوباما برای حذف این کشور از فهرست کشورهای حامی تروریسم استقبال کرد و آنرا تصمیمی درست دانست.
وزارت خارجه کوبا با صدور بیانیه ای اعلام کرد : دولت کوبا تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای حذف نام این کشور را امری درست می داند.
این بیانیه با اشاره به این که درج کوبا در این فهرست لازم نبوده تاکید کرد : همانطور که دولت کوبا بارها تکرار کرده است ما فعالیت های تروریستی و هرگونه اقدامی که در حمایت ، پشتیبانی و تامین مالی این گونه فعالیت ها صورت بگیرد را محکوم کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار