مشکل آب آشامیدنی روستای صلاح الدین کلا نوشهر رفع شد

مدیر امورآب و فاضلاب روستایی نوشهرگفت که با نصب و بهره برداری از دستگاه کلرزنی و ساخت مخزن جدید ، مشکل آب آشامیدنی روستای صلاح الدین کلا این شهرستان رفع شده است.
کد خبر: ۲۲۹۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳ 14 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، خلیل اسماعیلی  در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان افزود : این اقدامات پس از آن که دهیاری و شورای روستا با قرار گرفتن آبرسانرسانی روستا تحت پوشش مدیریت امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان موافقیت کردند ، انجام و مشکلات رفع شد.

وجود مشکل در آب آشامیدنی روستای صلاح الدین کلا اواسط فروردین امسال با مشاهده قورباغه در چشمه های تامین کننده آب به صورت جدی از سوی رسانه ها پیگیری شد.
آب این روستا از چشمه های جزر ، آب بندان چالک و آب بندان سد خاکی آویدر تامین می شود. 
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی نوشهر گفت : مخزن جدید آب این روستا با ظرفیت 500 متر مکعب به بهره برداری رسید و به همراه مخزن قدیمی 200 متر مکعبی آب ، در حال حاضر آبرسانی بدون مشکل در این روستا انجام می شود.
اسماعیلی افزود : با بررسی های صورت گرفته سه چشمه قبلی تامین کننده آب روستا با لوله گذاری 200 متری و بهسازی سردهنه چشمه جزر ، آب دهی آن از 2 لیتر بر ثانیه به 6 لیتر بر ثانیه افزایش یافته است.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی نوشهر با اشاره به قدمت بیش از 30 ساله شبکه آب روستای صلاح الدین کلا گفت که بزودی شبکه آب این روستا به طول 15 کیلومتری با تامین اعتبار از محل صندوق ذخیره ارزی و تعیین پیمانکار نوسازی خواهد شد.
وی افزود : با بهره برداری این پروژه از هدر رفت آب به میزان قابل توجهی کاسته خواهد شد و آب موجود جوابگوی مصرف مردم روستا و گردشگران نیز خواهدبود .
براساس آمار از منابع رسمی ، آب بیش از 60 درصد از 60 روستای بخش مرکزی شهرستان نوشهر زیر پوشش امور آب و فاضلاب روستایی قرار ندارد.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار