لاریجانیِ مغضوب دیروز محبوب امروز!

اصولگرایان نشان‌داده‌اند که در مواقع خاص به ویژه زمانی که احساس می‌کنند در حال از دست دادن قدرت هستند همه کار می‌کنند تا همفکرشان به قدرت برسد حتی اگر حضور این فرد به ضرر منافع ملی کشور باشد.
کد خبر: ۲۲۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴ 11 May 2016
رابطه لاریجانی و اصولگرایان در این سال‌ها پر از فراز و فرودهای مختلف بوده است. او گاهی مورد غضب جریان راست بوده  و گاهی مورد ستایش اصولگرایان  قرار گرفته است.

به گزارش عصر ایران، مصطفی داننده در روزنامه قانون نوشت: علی آقای مجلس‌های هشتم و نهم وقتی مقابل احمدی نژاد ایستاد و در بسیاری از موارد اجازه نداد رئیس دولت‌های نهم و دهم پای خود را فراتر از قانون بگذارد، مرد محبوب اصولگرایان بود اما وقتی روحانی به قدرت رسید و لاریجانی در قامت حامی او به صحنه آمد و حتی کاری کرد که برجام در سریع ترین شکل ممکن تصویب شود ، مورد غضب اصولگرایان قرار گرفت.

این رفتارها سبب شد تا لاریجانی در انتخابات مجلس دهم، مستقل وارد صحنه شده و به همگان بگوید که  خط جدايي میان لاریجانی و اصولگرایان کشیده است. همین اعلام استقلال عامل شدیدترین تخریب‌ها از سوی جریان‌های خاص علیه وی در شهر قم  شد. تخریب‌هایی که کارگر هم افتاد و باعث شد لاریجانی در رتبه دوم قرار بگیرد.

حالا بعد از مشخص شدن ترکیب مجلس دهم، همان اصولگرایانی که لاریجانی را خائن به آرمان‌های خود می‌دانستند او را برای ریاست مجلس دهم بهترین گزینه نامیدند. آنها با دیدن صحنه سیاسی کشور به این نتیجه رسیده‌اند که نباید یک  اصلاح طلب به صندلی سبز ریاست مجلس تکیه بزند. برای آنها امروز لاریجانی یک ناجی سیاسی است که می‌تواند ریاست قوه مقننه را برای اصولگرایان حفظ کند.
لاریجانی که تا دیروز علیه‌اش شب نامه  در قم و تهران پخش می‌شد، امروز تبدیل به یکه سوار اصولگرایان شده است و جریان راست ایران تمام  آروزهای خود را برای بقا در صحنه سیاسی کشور، در او خلاصه می‌کند. شاید اگر آنها در انتخابات هفتم اسفند پیروز می‌شدند امروز هرکاری می‌کردند تا لاریجانی به کرسی ریاست مجلس تکیه نزند اما حال که صحنه را به رقیب واگذار کرده‌اند و جریان اعتدال و اصلاحات توانسته است کرسی‌های بیشتری نسبت به جریان اصولگرا به خود اختصاص دهد از لاریجانی به عنوان نامزد مطلوب خود یاد می‌کنند.

آنها دوست ندارند بعد از 12 سال یک اصلاح طلب بر کرسی ریاست مجلس تکیه بزند و همین امر باعث شده است تا لاریجانی مغضوب،  امروز به لاریجانی محبوب تغییر شکل بدهد. جریان‌هایی که حتی حاضر نبودند با لاریجانی در یک جلسه قرار بگیرند امروز در حال رایزنی با نمایندگان منتخب  مجلس دهم هستند تا به واسطه آنها لاریجانی را به ریاست مجلس برسانند.

نمونه این رفتار در سال 88 هم اتفاق افتاد و اصولگرایان برای اینکه میرحسین موسوی به قدرت نرسد، همه پشت سر احمدی نژادی جمع شدند که از او دلخور بودند و اعتقاد داشتند نتوانسته است بر اساس آرمان‌های اصول‌گرایی عمل کند.

اصولگرایان نشان‌داده‌اند که در مواقع خاص به ویژه زمانی که احساس می‌کنند در حال از دست دادن قدرت هستند همه کار می‌کنند تا همفکرشان به قدرت  برسد حتی اگر حضور این فرد به ضرر منافع ملی کشور باشد.

بر همین اساس لاریجانی نیز خود به خوبی پی به این معنا برده است و تلاش می‌کند به واسطه مقبولیتش در جریان اعتدال و جریان اصولگرا، اکثریت مجلس را با خود همراه کند. در اصل باید گفت او در این روزها در حال بازی کردن با مهره‌های شطرنج اصولگرایان و اعتدالی‌ها در مجلس است. او اگر بتواند نظر این نمایندگان را به صورت کامل به سمت خود بکشاند می‌تواند امید داشته باشد  که رکورد ریاست در مجلس را بشکند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار