ای تو را جان مطهر...

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران: مفتخریم که اسوه ای چون شهید مطهری نماد معلم است

تابناک تهران- «ما افتخار می کنیم که الگو و اسوه ای چون شهید مطهری در نظام اسلام ایران نماد معلم است و امیدوارم بتوانیم نماینده و مصادیق خوبی برای این نماد باشیم.»
کد خبر: ۲۲۲۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳ 01 May 2016
اسفندیار چهار بند در گفت و گو با تابناک در توصیف مقام معلم گفت: روز معلم روز آینده و روز توسعه و تعالی کشور و صیانت از دستاوردهای انقلاب است.

وی در ادامه در توصیف شخصیت شهید مطهری نیز بیان کرد: شهید مطهری شخصیت بسیار ممتازی داشت، چون اولا یک فیلسوف درعین حال یک مجاهد فی سبیل الله و آگاه به زمان خود بود. یک امام شناس بود که رهبری و جاگیاه ولایت فقیه را به خوبی در زمان حیات خود شناخت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران همچنین اظهار داشت: شهید مطهری یک اسلام شناس واقعی بود و بسیاری از تحریف ها را در زمان حیات خود شناخت و از چهره اسلام زدود،او با داشتن همه خصوصیات فوق یک معلم بود، به ویژه این که امام همه آثار وی را برای مطالعه به جوانان و حوزویان توصیه می کرد و همانطور که امام اشاره هم کرد حاصل عمر امام بود و این عبارت را امام فقط در خصوص شهید مطهری به کار برد و آخرین مقامی که این معلم و اسوه به وی هدیه شد مقام شهادت بود و ما افتخار می کنیم که الگو و اسوه ای چون شهید مطهری در نظام اسلام ایران نماد معلم است و امیدوارم بتوانیم نماینده و مصادیق خوبی برای این نماد باشیم.

چهاربند در ادامه گفت: امام غیر از این جمله که معلمی شغل انبیاست، عبارت دیگری نیز داشت که باید این دو جمله را کنار هم گذاشت که «شغل معلم اماننتداری ست و امانت او انسان است» بنابراین این همان شانی ست که برای انبیا بوده و اماندار بودنمد و امانت انها انسان بوده وبه همین دلیل امام شغل معلمی را شغل پیامبران می داند .

وی همچنین تاکید کرد: تا جایی که ما توانستیم و بودجه و امکانات اجازه داده است مشکلات معلمان را حل کردیم و امیدواریم بتوانیم به گونه ای پیش برویم که شرمنده انها نباشیم و باید بسیار بیش از این منابع تخصیص داده می‌شد و باید برای آنها تلاش کرد.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار