معاون آموزش و پرورش مازندران

تفکر خلاق معلمان، دانش آموز خلاق تربیت می‌کند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندارنبا بیان اینکه تفکر خلاق باید در راستای کار معلمان باشد تا دانش آموزان از آنها خلاقیت و تولید فکرهای نو را بیاموزند، گفت: معلم باید کنشگر باشد و همچنین در محدوده ای از علم قرار داشته باشد که ضمن فروتنی به توانمندی های خود ببالد.
کد خبر: ۲۲۱۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷ 30 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، سيد عيسی مير شفيعی در همایش گرامیداشت مقام معلم در روستای زاغمرز شهرستان بهشهر در جمع معلمان مدارس منطقه میانکاله، اظهار کرد: شغل معلمی از مشاغل بسیار حساس و حیاتی در جامعه است و هیچگاه نمی توانیم در مدت زمان یک هفته ارزش و جایگاه معلم را به نحوه شایسته ارج نهیم.

وی با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت همیشه مسیر دشواری را در پیش رو داشته است، افزود: هدف نظام تعلیم و تربیت؛ ارتقاء فرهنگ اجتماعی است.

میرشفیعی با اشاره به اینکه خروجی نظام تعلیم و تربیت به عنوان سازمانی نهادی و اجتماعی؛ باید بیانگر هویت و شخصیت باشد، خاطرنشان کرد: از دیدگاه سند تحول بنیادین مدرسه کانون تربیت محله است و کودکی که در روستا درس می خواند باید به مدرسه خود حتی اگر تخریبی باشد افتخار کند که این همان هویت بخشی است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: خرده فرهنگ ها هویت و شخصیت هر ملت و کشوری را می سازند و اگر ضمن زبان شیوای فارسی که در کشور داریم؛ خرده فرهنگ ها را نیز حفظ کنیم قطعا موجب افتخار و سربلندی ایران است.

وی اظهار کرد: معلمان مرجع کلاس هستند و همچنین در رأس نظام تعلیم و تربیت قرار دارند و به همین دلیل معلمان باید افرادی تربیت کنند که برای روستا، شهر، جامعه و در نتیجه کشور مثمر ثمر باشند.

میرشفیعی با تاکید بر اینکه اینکه انسان باید هدف والا داشته باشد و این نشان دهنده هویت اوست، گفت: هویت به سطح معنوی انسان معنا می بخشد و اگر قرار است تحولی اتفاق بیفتد باید در مدرسه صورت بگیرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: کمکی که معلم ها می توانند به نظام تعلیم و تربیت کنند بروز رسانی علم است که این امر مستلزم تحقیق و مطالعه بسیار است زیرا معلمان باید از دانش آموزان چند گام جلوتر باشند.

میرشفیعی با بیان اینکه تفکر خلاق باید در راستای کار معلمان باشد تا دانش آموزان از آنها خلاقیت و تولید فکرهای نو را بیاموزند، تصریح کرد: معلم باید کنشگر باشد و همچنین در محدوده ای از علم قرار داشته باشد که ضمن فروتنی به توانمندی های خود ببالد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار