مدیرکل ارشاد قم خواستار شد:

تشکیل کارگروهی از بانوان هنرمند در شورای عالی هنر استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خواستار تشکیل کارگروهی متشکل از بانوان هنرمند و بانوان مجتهده و فاضل و اسلام شناس در شورای عالی هنر استان با هدف تعیین جایگاه زنان در هنر قم شد.
کد خبر: ۲۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸ 12 April 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا ایزدپناه در دیدار با بانوان هنرمند قم ابراز داشت: با تشکیل این کارگروه است که می توانیم از این استعداد موثر و بزرگ هنری موجود در قم بهرمند شده و به یک طرح جامع از حضور بانوان برسیم.

وی همچنین ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و مقام زن، زنان را سرمایه ای بزرگ برای هر جامعه برشمرد و اظهار داشت: تمام نیازهای بانوان در رسیدن به زندگی سعادتمند، در زندگانی حضرت زهرا(س) به عنوان اسوه و الگوی نمونه وجود دارد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به جایگاه زنان در جامعه، گفت: لازم است با همکاری هنرمندان، در اسناد بالادستی شورای عالی انقلاب فرهنگی، جایگاه و نقش زنان در عرصه فرهنگ بویژه هنر به طور کامل دیده شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مبانی و مسائل مربوط به جایگاه بانوان را از دیدگاه اسلام جایگاهی بلند مرتبه برشمرد و افزود: اگر بتوانیم این جایگاه را سامان بدهیم، قدم بزرگی در جهت تعالی هنر و نقش بزرگ زنان در این تعالی برداشته ایم که این اتفاق در قم شدنی است.

ایزدپناه با تاکید بر اینکه هنر باید در خدمت کمال انسان قرار بگیرد، اضافه کرد: با پیوند خوردن هنر با روح و روان انسان ها، این ظرفیت در جهت پاسداشت، رشد و جهت دادن نیازهای جامعه از نظر روحی، اخلاقی و رفع آسیب های اجتماعی قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: بر بال هنر همه معارف انسان ساز و جامعه پرداز قرآن و اهل بیت(ع) می تواند در اختیار نسل های آینده و تشنگان معارف و تعالیم و ارزش های الهی قرار بگیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار