اجباری‌سازی همگانی شدن بیمه

مدیرعامل بیمه سلامت ایران از وحدت رویه بین بیمه‌گران پایه خبر داد و گفت: مقرر شده تا با یکسان‌سازی بیمه‌ها فرقی بین محتویات، خدمات و نحوه رسیدگی نباشد.
کد خبر: ۲۱۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷ 12 April 2015
مدیرعامل بیمه سلامت ایران از وحدت رویه بین بیمه‌گران پایه خبر داد و گفت: مقرر شده تا با یکسان‌سازی بیمه‌ها فرقی بین محتویات، خدمات و نحوه رسیدگی نباشد.

به گزارش فارس؛انوشیروان محسنی‌بندپی با اشاره به گرامیداشت هفته سلامت اظهار کرد: باید در امر سلامت به بهبود غذا از مزرعه تا سفره توجه ویژه‌ای شود که بر این اساس سموم و کودهای شیمیایی که در مزارع استفاده می‌شود نیز در تأمین سلامتی اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: سازمان بیمه بر اساس اساسنامه سازمان بیمه سلامت سه استراتژی را به عنوان راهبرد در برنامه‌های خود تدوین و تبیین کرده است.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران شروع کار را زیر پوشش قرار گرفتن مردم در بیمه سلامت از اردیبهشت ماه سال 93 دانست و افزود: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم هیچ ایرانی نیست که خود بخواهد اما صاحب بیمه سلامت نباشد.

وی با بیان اینکه ما به دنبال آیین‌نامه همگانی اجباری شدن بیمه هستیم، افزود: در این زمینه فعلاً گلوگاه‌هایی وجود دارد.

محسنی‌بندپی با بیان اینکه در حال حاضر 80 درصد هزینه‌های بخش بستری را بیمه پرداخت می‌کند، افزود: 15 درصد هزینه بستری توسط وزارت بهداشت و از هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه تورم در بخش پزشکی همواره از تورم کلی موجود در جامعه بالاتر است، افزود: با این حال ما تلاش می‌کنیم پرداختی در بخش بستری کمتر شود.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران با بیان اینکه امسال در تعرفه‌گذاری دو نگاه عدالت‌محور داشتیم، افزود: تلاش بر این بود در دفترچه‌های بیمه‌ای در دست مردم پرداخت‌ها به گونه‌ای باشد ضمن عقب نبودن از برنامه به بخش‌های دولتی و خصوصی نیز بدهکار نباشیم.

وی تصریح کرد: بیمه سلامت خدمات خود را به قدری گسترده کرده که از پوشش دارویی بارور کردن زنان و مردان گرفته تا خدمات‌رسانی به سالمندان و برای درمان معتادان زیر پوشش بیمه سلامت را در برمی‌گیرد.

محسنی‌بندپی با بیان اینکه بیمه افراد زیر 14 سال را در سال 93 آغاز کردیم، بیان کرد: این مورد در سال 94 نیز پیگیری می‌شود تا بتوانیم در بسته خدماتی خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه کار بزرگی در 6 ماه قبل شده تا وحدت رویه بین بیمه‌گران پایه باشد، افزود: مقرر شده بالاترین سطح خدمت را گرفته و خرید خدمات یکسان باشد تا فرقی بین محتویات، خدمات و بسته و نحوه رسیدگی بین بیمه‌ها نباشد.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران اظهار کرد: کار کارشناسی انجام شده و در اختیار وزیر قرار گرفته و چند روز آینده اعلام رسانه‌ای می‌شود.

وی با بیان اینکه 41 میلیون و 300 هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت کشور قرار گرفتند، بیان کرد: از این تعداد 8 میلیون و 500 هزار نفر بیمه شده‌ در سال 93 هستند.

محسنی‌بندپی تصریح کرد: 130 هزار نفر مبتلا به بیماری خاص و هموفیلی هستند که 65 هزار نفر آنها زیر پوشش بیمه سلامت و مابقی زیر پوشش سایر بیمه‌ها هستند.

وی بیان کرد: برای بیماران خاص به دلیل اینکه نیازمند هستند شرایط تأمین داروها و تجهیزات مورد نیاز فراهم می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار