ورود بیش از یک میلیون گردشگر به استان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ۲۷ اسفند تاکنون حدود یک میلیون و ۵۰ هزار گردشگر از اماکن گردشگری این استان اعم از طبیعی، تاریخی و فرهنگی بازدید کرده‌اند.
کد خبر: ۲۰۲۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱ 26 March 2016
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، محمود باقری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حرم مطهر بی‌بی‌حکیمه، منطقه گردشگری شلالدان باشت، بافت تاریخی دهدشت و چشمه بلقیس چرام بیشترین تعداد بازدیدکنندگان را در سفرهای نوروزی امسال به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: از ابتدای شروع سفرهای نوروزی تا روز ششم فرودین حدود 473 هزار و 279 گردشگر در اقامتگاه‌های نوروزی این استان اسکان یافتند.

باقری به آمار اسکان مسافران نوروزی در ششمین روز از نوروز 95 اشاره داشت و تصریح کرد: در این روز حدود 111 هزار و 158 گردشگر در اقامتگاه‌های نوروزی این استان اسکان داده شدند.

وی بیان کرد: بیشترین آمار اسکان با 46 هزار و 964 نفر مربوط به شهرستان دوگنبدان بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به اینکه در روز ششم فروردین حدود 233 هزار و 882 گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی این استان بازدید کردند، گفت: حرم مطهر بی‌بی‌حکیمه با 22 هزار بازدیدکننده بیشترین آمار بازدید را به خود اختصاص داد.

باقری عنوان کرد: در این روز 7 هزار و 500 گردشگر از چشمه‌بلقیس چرام، 6 هزار و 500 گردشگر از منطقه گردشگری شلالدان باشت و 4 هزار و 800 گردشگر از بافت تاریخی دهدشت بازدید کردند.

وی مهم‌ترین واحدهای اقامتی این استان را شامل هتل‌ها، کمپ‌های موقت، کلاس‌های مدارس و مهمان‌سراها اعلام و بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ موقعیت آب و هوایی که دارد در این ایام پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار