رشد 50 درصدی مسافران نوروزی در یزد/ تشکیل جلسه اضطراری ستاد سفر استان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از رشد 50 درصدی مسافران نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۰۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 22 March 2016
به گزارش تابناک یزد،  سید مصطفی فاطمی  در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: استقبال مسافران از یزد و جاذبه های گردشگری آن تاکنون بسیار خوب بوده و حجم مسافران نوروزی در استان رشد 50 درصدی نسبت به مدت مشابقه سال قبل داشته است و بر این اساس جلسه اضطراری برای بررسی شرایط تشکیل شد.
وی ادامه داد: روز یکشنبه همه مدارس شهر یزد تجهیز شد و به دنبال تکمیل ظرفیت اسکان آموزش و پرورش و پیش بینی هواشناسی مبنی بر نامساعد شدن هوای استان نشست اضطراری ستاد خدمات سفر در دفتر معاون عمرانی استاندار تشکیل شد.
این مسئول با بیان اینکه تمامی سالن های ورزشی استان در حال آماده باش برای اسکان مسافران نوروزی هستند اظهار کرد: در مبادی ورودی استان بنر هایی نصب شد که در صورت تمایل می توانند در مدارس شهر های ورودی اسکان یابند تا از حجم گردشگران در داخل شهر یزد کاسته شود.
فاطمی خاطر نشان کرد: هلال احمر نیز پذیرفته است تا در صورت اعلام ستاد سالن های ورزشی را تجهیز کند.
وی ادامه داد: باوجود افزایش قابل توجه گردشگران تاکنون به مشکل جدی بر نخورده ایم و هرچند تقریبا از ساعت هفت شب از نمازخانه های مدارس و ظرفیت اسکان مدارس شهر های زارچ اشکذر مهریز و تفت برای اسکان استفاده شد اما اسکان در خانه های مسافر ، هتل ها ودیگر اقامتگاههانیز ادامه داشت و تا این لحظه مشکل حادی برای اسکان بوجود نیامده و هنوز تعدادی تخت برای اسکان در مهمان پذیرها وجود دارد.
معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: اعضای کمیته های مختلف ستاد خدمات سفر یزد همه تلاش خود را برای رضایت هر چه بیشتر مسافران و گردشگران نوروزی به کار گرفته اند و امیدوارند معرف خوبی برای استان باشند.
استان یزد با میراث غنی فرهنگی و 6 هزار و 500 جاذبه طبیعی و گردشگری شامل بی نظیرترین بافت تاریخی زنده دنیا و آثار متعلق به دوران قبل از اسلام و معماری اسلامی به اولین شهر خشتی دنیا و دومین شهر تاریخی جهان نیز مشهور است.
سرزمین کهن و تاریخی استان یزد با وسعتی در حدود 74 هزار و 493 کیلومتر مربع و جمعیتی افزون بر یک میلیون و 70 هزار نفر در مرکز جغرافیای ایران واقع شده و مانند نگینی در دل کویر می درخشد.
استان یزد یکهزار و 600 اثر تاریخی ثبت شده غیر منقول و 600 بنای تاریخی ثبت شده ملی دارد که میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.
این استان در فاصله 620 کیلومتری پایتخت قرار گرفته و با استان های اصفهان، فارس، خراسان جنوبی و کرمان همجوار است.
یزد با وجود تنوع مختلف و داشتن چهار فصل در دل این استان کویری و انواع جاذبه های تاریخی و طبیعی در مثلث گردشگری مرکز ایران قرار گرفته و برای ثبت جهانی نخستین بافت تاریخی ایران لحظه شماری می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار