نمایش خیابانی؛ حذف بده بستان‌ میان مردم و هنرمندان است

یک کاگردان نمایش خیابانی معتقد است که نمایش خیابانی حذف بده بستان میان مردم و هنرمندان است.
کد خبر: ۱۹۷۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵ 12 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، نمایش خیابانی "پایان در شروع نقطه صفر" با موضوع دفاع مقدس، کاری از گروه نمایش گمان به نویسندگی سیدعلی موسویان و کارگردانی عباس میار چمازکتی به مدت سه روز در قائم‌شهر با هنرمندی نوید فداکاران، امیر رضا برزگر و علی کشاورز اجرا شد.

گروه نمایش گمان با همکاری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قائم‌شهر این نمایش خیابانی را اجرا کردند.

عباس میار چمازکتی کارگردان نمایش خیابانی "پایان در شروع نقطه صفر" در آخرین روز اجرای این نمایش در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: همانطوری مشخص است تئاتر خیابانی از جایگاه مناسبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه نمایش خیابانی از دو واژه با شکل رسمی ‌تئاتر که تئاتر در خیابان و برای عموم مردم و بر اساس مسائل روزمره اجرا می‌شود، افزود: تئاتر خیابانی نمی‌خواهد خود را در حصار بسته‌ای قرار دهد، چرا که با عموم مردم سر و کار دارد و در مدت زمان محدودی باید خود را به مخاطبان در حال گذرش نشان دهد.

کارگردان نمایش خیابانی "پایان در شروع نقطه صفر" با اشاره به اینکه تئاتر خیابانی از شکل مستند و اجتماعی برخوردار است و درباره مسائل روز مردم اظهارنظر و مردم را نسبت به‌ مسائل بیشتر آگاه می‌کند، گفت: در تئاتر خیابانی، گیشه حذف می‌شود چون قرار نیست که بده و بستان مادی بین هنرمندان و مردم صورت بگیرد.

میار با بیان به اینکه این نوع نمایش‌ها رایگان هستند، تصریح کرد: البته در ایران، تئاتر خیابانی وابسته به مراکز و نهادهای فرهنگی است و بر اساس قرارداد تعیین شده گروهی این نمایش‌ها را در محل‌‌های خاص و در چند نوبت معین عرضه ‌می‌کند.

ئاتر خیابانی "پایان در شروع نقطه صفر" به مدت سه روز در پارک ولیعصر(عج) برگزار شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار