درخواست رئيس شوراي شهر كرج از خبرنگاران

کد خبر: ۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴ 31 January 2015
رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج از اهالی فرهنگ و هنر خواست برای فرهنگ سازی و اتخاذ شیوه های مناسب فرهنگی به کمک مدیریت شهری بیاند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، دکتر میرابراهیم صدیق در نشست انجمن های فرهنگی شهرستان کرج افزود: کمک به فرهنگ شهروندی یکی از خواسته های مدیریت شهری کرج از اهالی فرهنگ و هنر است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه می توان با کمک اهالی فرهنگ و هنر شهروندان را در مسیر ساختن شهری زیبا و ایمن ساخت، تاکید کرد: باید تعریف جامعی از پیوست فرهنگی به مردم ارائه کنیم زیرا پیوست های فرهنگی در همه جا نمود پیدا می‌كند.
صدیق ادامه داد: با پیوست فرهنگی می توان از بروز ناهنجاری‌ها وباورهای غلط در جامعه جلوگیری کرد.
وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری کرج، دغدغه فرهنگی را باور دارد، خاطرنشان کرد: برای حمایت از فعالان حوزه فرهنگ و هنر تلاش می کنیم تا سطح فرهنگ عمومی در شهر به حد اعلای خود برسد و در این راه دست همه هنرمندان و اهالی فرهنگ را به گرمی می‌فشاریم.
وی، مقدم فرهنگ را بر اقتصاد مقدم دانست و افزود: در صورت داشتن فرهنگ متعالی می توانیم مفهوم اقتصاد را درک کرده و برای داشتن اقتصادی پویا حرکت کنیم.
این مسوول خواستار ساماندهی فعالیت های فرهنگی در سطح شهرستان کرج شد و بیان کرد: در صورتی که بر فعالیت های فرهنگی نظارت دقیق وجود داشته باشد می توانیم عواملی که بنیاد خانواده را تهدید می کند شناسایی کرده و اقدامات لازم را انجام دهیم.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج در این نشست ، فرهنگ را در کرج مظلوم ازریابی کرد و گفت: حمایت از فرهنگ وظیفه همه مسوولان است به همین منظور نباید از زیر بار مسوولیت ها شانه خالی کنیم.
'مهدی ابدالی' افزود: کمبود اعتبارات دراین حوزه اجرای برخی فعالیت های فرهنگی را با مشکل مواجه کرده است و با توجه به تهاجم دشمنان که فرهنگ ما را نشانه گرفته اند باید با نگاهی کلان به حوزه فرهنگ تهدیدهی دشمنان را بی اثر و خنثی کنیم.
ابدالی با اشاره به اینکه حمایت از فرهنگ این سرزمین که ریشه در اعتقادات ما دارد وظیفه تک تک مسوولان است، اضافه کرد: همگان با این تفکر که حمایت از فرهنگ وظیفه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نباید میدان را خالی کنند بلکه باید بدانند که حمایت از فرهنگ وظیفه همه ما است به همین منظور نباید از زیر بار مسئولیت ها شانه خالی کنیم.
این مسوول با اشاره به آسیب های کلان فرهنگی گفت: طلاق، اعتیاد، گرایش به شبکه های ماهواره ای، استفاده از قرص های روانگردان، کم توجهی به عفاف و حجاب، استفاده ناصحیح از اینترنت و سایر تکنولوژی ها، تهدید حریم خصوصی افراد در شبکه های مجازی جزو آسیب های اجتماعی هستند که اگر مسوولان دیر به فکر بیفتند بطورقطع جبران خسارات وارده کار ساده ای نخواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار