هرمزگان میزبان هفتمین همایش مقررات ملی ساختمان و سازه‌های بتنی

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان از برگزاری هفتمین همایش مقررات ملی با عنوان «ساختمان و سازه‌های بتنی و الزامات آن» در بندرعباس خبر داد.
کد خبر: ۱۸۹۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰ 29 February 2016
 به گزارش تابناک هرمزگان، فرشید دستوان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با اشاره به برگزاری همایش «ساختمان و سازه‌های بتنی و الزامات آن» اظهار داشت: این همایش در واقع آشنایی دست‌اندرکاران ساخت‌و‌ساز با سازه‌های بتنی و فناوری‌های نوین و به روز کشور است که در بندعباس برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: قبل از این همایش، 6 همایش علمی ساختمان دیگر در استان‌های قزوین، فارس و تهران اجرا شده است و هفتمین همایش در این خصوص نیز 11 و 12 اسفندماه در بندرعباس برگزار می‌شود.
 
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان یادآور شد: از آنجایی که در ساخت و ساز‌های جدید استفاده از بتن به خاطر شکل‌پذیری آن از اهمیت خاصی برخوردار است و از طرف دیگر دوام و مقاومت بتن نسبت به سایر مصالح ساختمانی دیگر بیشتر است، برگزاری چنین همایشی ضروری به نظر می‌رسید.
 
دستوان خاطرنشان کرد: بنا داریم علاوه بر نقش سازه‌های بتنی که شامل مقاومت و دوام بتن و ساخت و سازهاست در خصوص شکل‌گیری بتن هم مسائلی مطرح کنیم.
 
وی افزود: به دلیل شرایط خاص آب و هوایی سواحل جنوبی از جمله استان هرمزگان و البته مناطق‌ ساحلی کشور، استفاده از بتن در ساخت و ساز بیشترین کاربرد را دارد. زیرا بتن یکی از بهترین مصالح بومی مناطقی است که دارای آب و هوای شرجی هستند و از این رو در این همایش بیشترین تمرکز ما بر استفاده‌ بهینه از بتن است و امیدواریم با ادامه این روند شاهد استفاده بیشتری از سازه‌های بتنی در سواحل جنوب کشور به ویژه استان هرمزگان باشیم.
 
وی در خصوص مدعوین این همایش عنوان کرد: مدیران کل راه و شهرسازی، سازمان‌های نظام‌ مهندسی کل کشور، مقامات اجرایی استان، سازندگان و تولید‌کنندگان بتن از جمله دعوت‌شدگان به این همایش دو روزه هستند.
 
این مسئول افزود: روز اول افتتاحیه همایش و افتتاح نمایشگاه بتن و مصالح ساختمانی و نشست‌های تخصصی است و روز دوم همایش نیز به بررسی مقالات و برگزاری پنل‌های مختلف در این زمینه اختصاص دارد.
 
دستوان با اشاره به اینکه اخلاق حرفه‌ای در ساخت و سازها یکی از شروط رعایت حقوق شهروندی است، یادآور شد: با توجه به تاکیدات مقام‌ عالی وزارت و اینکه مهندسان ساخت‌وساز، اخلاق‌مداری را باید سرلوحه کارهای خود قرار دهند، تمامی سازمان‌های نظام مهندسی به کمپین اخلاق حرفه‌ای می‌پیوندند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار