زایمان طبیعی در فسا دو برابر شد

مسوول زایشگاه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) گفت:از اردیبهشت ماه سال 93 تاکنون با شروع طرح تحول نظام سلامت تعداد زایمان طبیعی از 100 مورد در ماه به 200 مورد در ماه رسیده است.
کد خبر: ۱۷۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹ 30 March 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا؛تا پایان بهمن ماه سال 93میزان انجام زایمان بدون درد در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) فسا 23 درصد بوده است .

وی ادامه داد:بیشتر خانم ها می دانند که زایمان طبیعی روش بهتر و مناسب تری است که هم به نفع خودشان و هم نوزاد می باشد اما همیشه ترس از درد و نگرانی از شرایط حین زایمان موجب می شود به سزارین روی آورند در حالی که این روزها می توان زایمان بدون درد نیز انجام داد.

اشکان اضافه کرد : زایمان بدون درد ، تزریق داروهای کنترل کننده درد در کمر مادر است که در تمام دنیا استاندارد بوده و مورد تأیید است.

وی با بیان اینکه این روش ایجاد کمر درد نخواهد کرد ادامه داد : اگر مادران به خوبی با پزشک همکاری نمایند زایمان بدون درد روش بسیار عالی و مناسب است.

مسوول زایشگاه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اظهار داشت : استفاده از این روش در مقایسه با سزارین عوارض کمتری برای مادر ایجاد خواهد کرد و حتی لازم نیست در بیمارستان بستری شود.

وی با اشاره به اینکه زایمان بدون درد از شهریور ماه 93در فسا اجرا شد ادامه داد: تعداد کلاسهای زایمان طبیعی از یک کلاس به چهار کلاس در هفته جهت خانم های باردار افزایش پیدا کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار