استاندار کردستان:

فرقه‌سازی، پایه ترسیم نقشه خاورمیانه جدید است

استاندار کردستان به برنامه‌های دشمنان اسلام برای ترسیم نقشه خاورمیانه جدید اشاره کرد و گفت: ترسیم نقشه خاورمیانه جدید بر پایه فرقه‌سازی دنبال می‌شود و به ضعف کشاندن دولت‌ها و ملت‌ها برای به دست گرفتن منابع ملی آنها استراتژی بلندمدتی است که قدرت‌های سلطه‌گر در منطقه دنبال می‌کنند.
کد خبر: ۱۷۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴ 30 January 2016

به گزارش تابناک کردستان، عبدالمحمد زاهدی امروز در جلسه تودیع و معارفه فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان با تبریک سالروز ورود حضرت امام(ره) به کشور و 22 بهمن اظهار کرد: مهم‌ترین دغدغه و وظیفه هر حاکمیتی، در هر نقطه از دنیا و در هر مقطع از تاریخ مقوله‌ای به نام امنیت ملی است.

وی به یادآوری اهمیت حفاظت از مردم، حاکمیت و منافع ملت و نظام، به تفاوت امنیت ملی با امنیت داخلی اشاره کرد و گفت: در امنیت ملی یک عمق استراتژیک هم تعریف می‌شود و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که منافع کشور در همه دنیا حفظ شود.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: مبنای شکل‌گیری نظام اسلامی، قرآن و تعالیم دین مبین اسلام است و راهبرد همیشگی و تعریف شده این نظام صلح‌طلبی و پیگیری آرامش و امنیت برای همه مردم دنیا بوده است.

وی گفت: ما اکنون در دنیایی زندگی می‌کنیم که زیاده‌خواهی و افزون‌طلبی شرایط جهانی را رقم زده و لازم است بر اساس وضعیت موجود برای کشور برنامه‌ریزی کنیم.

زاهدی با مروری بر گفته‌های «کسینجر»، عضو صهیونیست شورای روابط خارجی آمریکا افزود: وی در یکی از اظهار نظرهایش اعلام کرده «نه دوست دائم و نه دشمن دائم داریم بلکه این منافع ماست که دائمی است» که البته داشتن منافع دائمی در نفس خود بد نیست اما به دست آوردن منافع اگر به معنای دست یافتن به منافع دیگران باشد این امر با اخلاق و ایمان الهی سازگاری ندارد.

وی خاطر نشان کرد: سلطه‌گری و افزون‌طلبی مسئله‌ای است که طبع آنهایی که به قدرت می‌رسند آن را دنبال می‌کند و همین حس سلطه‌گری دشمنان یکی از تهدیدها علیه کشور است و به همین دلیل نظام اسلامی باید برای مقابله با این تهدید، توان دفاعی خود را در بالاترین سطح حفظ کند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه نباید از دشمن آسوده خاطر باشیم گفت: وجود نیروهای مسلح مقتدر زمینه‌ساز سرافرازی کشور و حفظ امنیت ملی است.

وی به برنامه‌های دشمنان اسلام برای ترسیم نقشه خاورمیانه جدید اشاره کرد و افزود: ترسیم نقشه خاورمیانه جدید بر پایه فرقه‌سازی دنبال می‌شود و به ضعف کشاندن دولت‌ها و ملت‌ها برای به دست گرفتن منابع ملی آنها استراتژی بلندمدتی است که قدرت‌های سلطه‌گر در منطقه دنبال می‌کنند.

زاهدی تصریح کرد: آمریکا در منطقه شرایطی به وجود آورده که باید توجه به تقویت نیروی دفاعی بیش از پیش در کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با کشورهای 1+5 اشاره کرد و گفت: در عرصه مذاکرات هسته‌ای با اقتدار وارد عمل شدیم و با پشتیبانی ملت وفادار ایران، راهبری مستحکم مقام معظم رهبری، و تکیه بر توان نیروهای مسلح آماده به موفقیتی بزرگ دست پیدا کردیم.

استاندار کردستان به خدمات پرسنل نیروهای مسلح به کشور اشاره کرد و گفت: خداوند برخی نعمت‌های خود را به صورت ویژه به برخی عطا می‌کند و یکی از این نعمت‌ها که شامل حال بخشی از افراد جامعه شده دفاع از کشور در کسوت نظامی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار