زنبورداران مراقب جابه‌جایی زمستانی خودباشند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین به زنبورداران منطقه هشدار داد تا مراقب جابه‌جایی و انتقال کندوهای زنبور عسل خود در فصل زمستان باشند.
کد خبر: ۱۴۶۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹ 17 December 2015

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان اردبیل، محمد حسنی در جمع فعالان عرصه زنبورداری اردبیل اظهار کرد: زنبورداران مراقب کندوهای زنبور عسل خود در فصل زمستان باشند.

وی تصریح کرد: زنبورداران منطقه جهت جلوگیری از خسارت سرمای سخت زمستان لازم است اقداماتی را انجام دهند تا کلنی‌ها بتوانند به سلامت زمستان را سپری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین گفت: در این راستا باید کلنی‌های با جمعیت ضعیف را با هم ادغام کرد و مقداری عسل هشت الی 9 کیلوگرم برای کلنی‌های قوی برای جیره غذایی زمستان در کندو نگهداری شود و روی کندوها را با پارچه ضخیم بپوشانند و کندوها را 20 الی 30 سانتی‌متر از سطح زمین بالاتر قرار دهند.

حسنی افزود: زنبورداران لازم است نسبت به ایجاد یک سایه‌بان کوچک روی سوراخ پرواز کندوها اقدام کنند، به طوریکه نور خورشید مستقیم وارد کندو نشود، همچنین در صورت بارش برف از پارو کردن آن خودداری کنند.

وی به زنبورداران توصیه کرد: زمانی که برودت هوا زیر صفر است از بازدید کندوها و ضربه به کندوها خودداری کنند، همچنین از وجود ملکه در کلنی زنبور عسل اطمینان حاصل کرده و در صورت نبود ملکه نسبت به ادغام آنها با کلنی دارای ملکه اقدام کرده و شانه‌های اضافی را از کندو خارج کرده و از داروهای ضد کنه نیز حتماً استفاده کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار