منزلت ایران در دنیا قابل مقایسه با گذشته نیست

آیت الله سید کاظم نورمفیدی در دیدار با طلاب مکتب الزهرا، با بیان این که ایران اسلامی در جایگاه بسیار خوبی قرار گرفته است، گفت: ممکن است خیلی ها فقط سختی های جامعه و مشکلات اقتصادی و بیکاری را ببینند و این موضوع باعث بی تفاوتی آن ها شود، ولی این مشکلات نباید باعث شود ما از موفقیت های کشور غافل شویم.
کد خبر: ۱۳۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱ 01 December 2015
نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تاکید بر این که جایگاه ایران در دنیا ارتقا یافته است، گفت: منزلت ایران در دنیا قابل مقایسه با گذشته نیست.
به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، عصر دوشنبه، در دیدار با طلاب مکتب الزهرا، با بیان این که ایران اسلامی در جایگاه بسیار خوبی قرار گرفته است، گفت: ممکن است خیلی ها فقط سختی های جامعه و مشکلات اقتصادی و بیکاری را ببینند و این موضوع باعث بی تفاوتی آن ها شود، ولی این مشکلات نباید باعث شود ما از موفقیت های کشور غافل شویم.

وی با تاکید بر این که وظیفه آگاهان است که نسبت به این مسائل هوشیار باشند، بیان کرد: ما مشکلات را نفی نمی کنیم و می دانیم انواع و اقسام کمبودها در جامعه ما وجود دارد ولی این نباید باعث شود ما از برخی مسائل غافل باشیم.

نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری، به حضور رئیس جمهور روسیه در ایران اشاره کرد و گفت: این که یک ابر قدرتی وارد ایران می شود و بدون هیچ تشریفات و مستقیم به دیدار مقام معظم رهبری می رود نشان دهنده این است که جایگاه کشور در دنیا متفاوت است و آن ها که مسائل ایران را زیر ذره بین قرار می دهند از این مسئله خیلی چیزها را متوجه می شوند.

وی که معقتد است منزلت ایران در دنیا با گذشته اصلاً قابل مقایسه نیست، شرایط فعالی کشور را بی سابقه دانست و بیان کرد: ایران در جایگاهی قرار گرفته که هم ردیف ابرقدرت های جامعه شده است. مشکلات هست ولی وقتی اساس مستحکم باشد مشکلات حل می شود و واقعیت این است که در هر شرایطی مشکلات وجود دارد.

امام جمعه گرگان، مهمترین مشکل را مسائل اقتصادی دانست و افزود: دولت تلاش دارد مشکلات را بر طرف کند و تمام هم و غمشان این است که مسائل اقتصادی را به جایی برسانند.

وی با ابراز امیدواری برای اول شدن کشور در منطقه، تصریح کرد: ان شا الله مشکلات حل شود و به پیش بینی که برای کشور در  چشم انداز ۲۰ ساله که ۱۰ سال آن گذشت شده با موفقیت دست یابیم.

آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخانان خود، به هفته بسیج اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) این موضوع را ضرورت احساس کردند و نیروهای نظامی کلاسیک و رسمی را به مردم متصل کردند.

فلسفه تشکیل بسیج پشتیبانی همه آحاد جامعه برای دفاع است

وی فلسفه تشکیل بسیج را پشتیبانی همه آحاد جامعه برای دفاع دانست و گفت: این همراهی در هر مقطعی یک اقتضائاتی دارد. در جنگ، شرایط خاص خود را داشت، اما امروز جنگ نداریم ولی کشور اقتضائات دیگری دارد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تاکید بر این که اقتصاد کشور باید به فرموده مقام معظم رهبری طوری باشد که فراز و نشیب ها و چالش های جهانی نتوانند لطمه وارد کنند، اظهار کرد: اگر اقتصاد ما وابسته به نفت باشد این کار صحیحی است؟ نفت سرمایه است، سرمایه را نباید برداشت و خرج کرد.

وی، خواستار فعال شدن سرمایه های کشور در بخش اقتصاد شد و گفت: سرمایه را به کار می اندازند و به چرخش در می آورند تا از چرخش آن سود در آوردند، از آن استفاده کنند و از مازاد آن تولید سرمایه کنند.

آیت الله نورمفیدی با تاکید بر این که نفت سرمایه ای است برای آیندگان و اقتصاد نباید متکی به این سرمایه باشد، اضافه کرد: سرمایه باید مستقل از نقت باشد و از راه تولید، تولید گسترش پیدا کند، صادرات زیاد شود و واردات در حد ضرورت باشد.

اقتصادی باید آرام آرام از نفت جدا شود

وی با بیان این که باید بتوانیم تولیدات خود را در کشورهای جهانی وارد کنیم، خاطرنشان کرد: چین امروز با این کار دارد بازارهای دنیا را می گیرد و این باید برنامه ما باشد.

امام جمعه گرگان که معقتد است اقتصادی باید آرام آرام از نفت جدا شود، ادامه داد: روزی جهت بسیج جنگ و دفاع بود اما امروز جهت بسیج باید سمت تولید و اقتصاد باشد و همه اهل تولید شوند.

وی اظهار کرد: روستاییان قبلاً همه خود از نان، گوشت و غیره را خودشان تولید می کردند اما اکنون از شهر می خرند.

وی ادامه داد: اساس و اصل اقتصاد مقاومتی برنامه های کلان است، وقتی می گوییم تولید یعنی حتی روستاییان برگردند به تولید. درست است باید درس بخوانیم و عالم شویم ولی تولید هم جزء دین است.

آیت الله نورمفیدی خواستار توجه روحانیت به مساله تولید و ترویج آن شد و گفت: ان شا ء الله بسیجیان نگاهشان به سازمان بسیج یگ نگاه امامی و رهبری باشد.

وی خطاب به طلاب حاضر در جلسه گفت: وظیفه شما تبلیغ، ترویج، رشد و پیشرفت از نظر علمی و آشنایی با سبک زندگی و رشد دیگران است. من خودم را بسیجی می دانم چون نگاهم به مسائل نگاه این گونه است. در جنگ در تمام صحنه ها حضور داشتم و امروز شرایط کشور را جور دیگر می بینم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار