امضای تفاهم نامه میان دانشگاه رازی کرمانشاه و «گرمیان» عراق

تفاهم نامه همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه های رازی کرمانشاه و گرمیان عراق امروز چهارشنبه در دانشگاه رازی امضا و تبادل شد.
کد خبر: ۱۳۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸ 25 November 2015
تفاهم نامه همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه های رازی کرمانشاه و گرمیان عراق امروز چهارشنبه در دانشگاه رازی امضا و تبادل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسئولان دانشگاه رازی کرمانشاه و گرمیان عراق صبح امروز چهارشنبه تفاهم نامه همکاری در زمینه علمی، آموزشی و پژوهشی را در دانشگاه رازی به امضا رساندند.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه پس از امضای این تفاهم نامه در جمع خبرنگاران گفت: سیاست آموزش عالی و نظام مبتنی بر ایجاد روابط فرهنگی عمیق بین کشورهای دوست و همسایه در مسیر دیپلماسی است.

محمد ابراهیم اعلمی آل آقا افزود: خوشبختانه سال گذشته هم فعالیت های خوبی در دانشگاه رازی در حوزه بین الملل انجام شده و یادداشت ها و تفاهم نامه هایی نیز در همین خصوص  با کشورهای عراق و نیز یونان، دانمارک و فرانسه به امضا رسیده‌ است.

رییس دانشگاه رازی در ادامه تصریح کرد: از سوی وزارت علوم دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه قطب در غرب کشور در زمینه مناسبات بین المللی انتخاب شده است و امید می رود بتوانیم در راستای تعمیق روابط فرهنگی - آموزشی و مبارزه با چالشهای فرهنگی در کشور گام برداریم.

اعلمی آل اقا تصریح کرد: سیاست دانشگاه رازی در مسیر تعمیق روابط علمی فرهنگی با سایر دانشگاه ها است که توانسته در این راستا گام های خوبی بردارد، ضمن اینکه اکنون حدود ۱۴۸ نفر دانشجو در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری از کشور عراق در دانشگاه رازی مشغول به تحصیل هستند.

در ادامه دکتر سیروان حسن صالح قایم مقام دانشگاه گرمیان عراق ضمن تشکر از فراهم نمودن شرایط همکاری با دانشگاه رازی گفت:دانشگاه گرمیان بعنوان یک دانشگاه تازه تاسیس و نوپا مشغول فعالیت است و دارای رشته های ادبیات,هندسه,زبان,کشاورزی و ۲۵گروه تشکیل شده که دانشکده های ان در سه شهر عراق هستند.

وی افزود: امیدواریم با امضای تفاهم نامه همکاری بین دو دانشگاه رازی و گرمیان بتولنیم از علم و دانش همتای ایرانی خود استفاده کنیم و در راستای پیشبرد سیاست های دانشگاهی و اموزش عالی مان بهره ببریم.

قائم مقام دانشگاه گرمیان خاطر نشان کرد: سیاست ما بر این است که بتوانیم با سایر دانشگاه ها هم ارتباط برقرار کنیم و از توان علمیشان استفاده کنیم ولی اکنون تنها با دانشگاه رازی در این خصوص به تفاهم رسیده ایم.

وی افزود: متاسفانه وجود گروه های تروریستی موحب اختلال در کشور عراق گردیده است و همین امر موجب تقبل هزینه های زیادی برای کشور ما شده است.

در پایان یادداشت تفاهم نامه بین دو دانشگاه به امضای طرفین رسید که شامل تبادل دانشجو، تبادل استاد و برگزاری نشست های علمی مشترک است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار