روسیه درصدد است با همکاری کشورهای عضو بورس گاز را فعال کند

رئیس‌جمهور روسیه گفت: درصدد هستیم بورس گاز را با همکاری کشورهای عضو مجمع فعال کنیم.
کد خبر: ۱۳۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ 23 November 2015

به گزارش  تابناک تبریز، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز که عصر امروز(دوشنبه) در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: برای سال 2025، 835 مترمکعب گاز تولید خواهیم کرد و درصدد هستیم که به سمت شرق نیز گاز صادر کنیم.

وی افزود: درصدد هستیم بورس گاز را با همکاری کشورهای عضو این مجمع فعال کنیم و مطمئن هستیم که روسیه می‌تواند مشکلات حوزه صادرات گاز را با همکاری شرکا در این مجمع پشت سر بگذارد.

پوتین همکاری تنگاتنگ بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان گاز را یکی از عوامل اصلی توسعه پایدار تولید و صادرات گاز دانست.

وی افزود: در طول 14 سال گذشته اعضای این مجمع توانستند مجموعه خودشان را به یک سازمان معتبر بین‌المللی تبدیل کنند و از منافع خود در بازارهای بین‌المللی حمایت کنند.

رئیس‌جمهور روسیه خاطرنشان کرد: این مجمع حدود 79 درصد از گاز کلی جهان را تولید می‌کند. نیمی از تجارت انرژی به کشورهای عضو این مجمع مربوط است و کشور روسیه سرمایه‌گذاری بسیار زیادی را در این زمینه انجام داده است.

پوتین تاکید کرد: روسیه سهم عمده‌ای را در امنیت ارائه گاز در کشورهای جهان ایفا می‌کند و در اجلاسی که در مسکو انجام شده توافقی انجام شد که کمک کرد تا دریافت استراتژیک و راهبردی خود را برای ایجاد یک بستر مناسب در جهت تشریک مساعی خود ایجاد کند و مطمئن هستم این اجلاس هم بسیار مهم خواهد بود و تصمیماتمان در سند نهایی گنجانده خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: گاز یکی از انواع انرژی است که بسیار انرژی پاکی است و مصرف آن سال به سال افزایش پیدا می‌کند و براساس پیش بینی‌ها تا سال 2040 ، 32 درصد افزایش تقاضا در این زمینه را شاهد خواهیم بود و این مسئله موجب می‌شود تا ما فعالیت‌های گسترد‌ه‌ای را در زمینه گاز طبیعی داشته باشیم، هر چند چالش‌های بسیاری را هم خواهیم داشت.

پوتین اظهار داشت: ما باید به سرعت پروژه‌های گازی خود را به مرحله بهره‌برداری برسانیم و زیرساخت‌های انتقال گاز طبیعی را مهیا سازیم و بتوانیم بستر امنی را برای صادرات گاز فشرده به چین فراهم آوریم.

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد: ما نباید قراردادهای درازمدت خود را با سایر کشورها کنار بگذاریم، چرا که ما پروژه افزایش تولید گاز را در نظر گرفتیم و باهمکاران و شرکای خود در اتحادیه اروپایی طرح‌ها و پروژ‌ه‌های زیرساختی فراوانی را در نظر گرفتیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا فروش گاز فشرده را تا 60 میلیون تن افزایش دهیم و این کار را هم از سمت شرق و هم غرب آغاز کنیم و مطمئن هستیم می‌توانیم مشکلات را با همکاری شرکای خود در این مجمع و یا سایر کشورهای پشت سر بگذاریم./تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار