نظر حدادعادل درباره دستگیر شدگان اخیر خبرنگاران

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: درخصوص دستگیری چند نفر از خبرنگاران ، ما نمی توانیم اظهار نظری کنیم اما از قوه قضائیه می خواهیم که هوشمندانه ، دقیق و منصفانه به این پرونده رسیدگی و با متهمان مطابق قانون رفتار کند.
کد خبر: ۱۲۸۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵ 14 November 2015
 نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: درخصوص دستگیری چند نفر از خبرنگاران ، ما نمی توانیم اظهار نظری کنیم اما از قوه قضائیه می خواهیم که هوشمندانه ، دقیق و منصفانه به این پرونده رسیدگی و با متهمان مطابق قانون رفتار کند.

به گزارش تابناک یزد، غلامعلی حداد عادل در مراسم اختتامیه بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها افزود: در ایام نمایشگاه خبر دستگیری چند نفر از روزنامه نگاران اعلام شد که ممکن است برای برخی سوال ایجاد کند و بدیهی است که کسی دوست ندارد فردی دستگیر شود و من هم از نفس این کار خوشحال نیستم اما شرایط انقلاب ، کشور و منطقه و جایگاه ایران در دفاع از حق طلبی به کشورمان وضعیت خاصی بخشیده است که سبب می شود دشمنان توطئه کنند .
وی افزود: بعید نیست که دشمنان به فکر سوء استفاده از یک روزنامه یا چند روزنامه نگار افتاده باشند و امثال این اتفاق در سالهای قبل از 28 مرداد 32 هم اتفاق افتاده بود و هر وقت دشمنان می خواستند کاری کنند به سراغ روزنامه ها می رفتند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: طبیعی است که درخصوص این پرونده کسی نمی تواند اظهارنظر کند اما از قوه قضائیه می خواهیم به صورت دقیق و منصفانه به این پرونده رسیدگی و مطابق قانون رفتار کند و در صورتی که جرمی اتفاق نیفتاده بود از متهمان پرونده رفع اتهام کند.
حدادعادل افزود: شنیده ایم که در این نمایشگاه برخی مطبوعات به دلایلی شرکت نکرده اند و خواهش من از معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد این است که بعد از پایان نمایشگاه با دوستانی که شرکت نکردند صحبت و دلایل آنها را بشنود و حتی می توان مناظره ای برگزار کرد تا گله آنها مطرح شود و توضیحات دو طرف به اطلاع مردم برسد.
وی همچنین مطبوعات را شاخصی برای سنجش قانون مداری و آزادی در هر جامعه ای دانست و گفت: آزادی و قانون مداری دو روی یک سکه هستند و بدون هم ، معنا ندارند و رسانه شاخصی برای گفتمان های رایج در جامعه است بنابراین باید تلاش کنیم همه مطبوعات و رسانه ها به قانون پایبند باشند و آن را مخدوش نسازند.


شبکه خبر

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار