مسئول مرکز مشاوره دانشگاه رازی:

اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از HIV منفعلانه و پراکنده است

کارگاه آموزشی منطقه ای پیشگیری و کنترل ایذر با حضور کارشناسان مراکز مشاوره دانشگاه‌های ایلام، همدان، کردستان، لرستان و کرمانشاه، از امروز(19 آبان) در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه آغاز شد.
کد خبر: ۱۲۶۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ 10 November 2015
کارگاه آموزشی منطقه ای پیشگیری و کنترل ایذر با حضور کارشناسان مراکز مشاوره دانشگاه‌های ایلام، همدان، کردستان، لرستان و کرمانشاه، از امروز(19 آبان) در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، دکتر مومنی دبیر این کارگاه آموزشی از HIV و ایدز به عنوان بحران امروز جامعه یاد کرد و گفت: از آنجایی که بروز رفتارهای پر خطر در برخی از دانشجویان دیده می شود، لزوم برگزاری چنین کارگاه هایی در راستای مصونیت جامعه دانشجویی از ابتلا به HIV  و ایدز ضرورت دارد.

مومنی با بیان اینکه تاکنون اقدامات صورت گرفته در راستای پیشگیری از ابتلا به HIV  و ایدز در جامعه منفعلانه و پراکنده بوده، ابراز امیدواری کرد: برگزاری این کارگاه منطقه ای بتواند نقش مهمی در زمینه پیشگیری از ابتلا به HIV  و ایدز در دانشگاه‌ها داشته باشد.

مسئول مرکز مشاوره دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه این کارگاه آموزشی در وهله اول در سطح مربیان برگزار شده است، گفت: در مراحل بعدی دانشجویان داوطلب نیز به این برنامه اضافه شده و تلاش می شود تا از طریق گروه همسالان نسبت به مصونیت از ابتلا به HIV  و ایدز در بین جامعه دانشجویی اقدام شود.

دکتر قاسم عازمی معاون دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه نیز در این کارگاه آموزشی با اشاره به ضرورت آموزش قشر جوان به ویژه جامعه دانشجویی کشور در خصوص ابتلا به HIV  و ایدز گفت: هر نوع تلاش در راستای آگاهی بخشی به قشر جوان خصوصا دانشجویان مهم است.

عازمی افزود: مطرح شدن مباحث اینچنینی در سطح دانشگاه سبب می شود بخش های مختلف درگیر شده و HIV  و ایدز دیگر تابو نباشد، زیرا تنها در این صورت می توان جامعه را در برابر آن ها ایمن کرد.

عازمی با بیان اینکه بر اساس آمار های موجود کشورهایی که استانداردهای زندگی پایین تری دارند درگیرترین کشور ها در زمینه ابتلا به HIV  و ایدز هستند، اطلاع رسانی برای جلوگیری از شیوع آن را در جامعه حائز اهمیت دانست.

کارگاه آموزشی منطقه ای پیشگیری و کنترل ایذر با حضور کارشناسان مراکز مشاوره استان های ایلام، همدان، کردستان، لرستان و کرمانشاه در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه در حال برگزاری است.

غلامرضا نورآبادی عضوهیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و طراح مدل جامع سیستماتیک آموزش و ارتقای سلامت، مدرس این کارگاه دو روزه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار