مناسب‌سازی پارک‌ها برای تردد سالمندان

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به اقدامات انجام شده جهت مناسب‌سازی پارک‌ها و بوستان‌های شهر تهران گفت: اکثر بوستان‌ها برای تردد سالمندان، کودکان و معلولان مناسب‌سازی شده‌اند.
کد خبر: ۱۲۵۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶ 08 November 2015
سمانه زمانی در افتتاحیه کارگاه تخصصی «محیط دوستدار سالمند» و «شاخص دیدبان سالمندی» که صبح امروز با حضور انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد، اظهارداشت: شهرداری تهران در حوزه‌های مختلف و مشخصاً در حوزه سالمندی اقدامات خوبی را در سال‌های اخیر در شهر انجام داده است.

وی تصریح کرد: شهرداری تهران در همین راستا در ذیل تمامی محلات خانه‌های سلامت را دایر کرده است که سالمندان می‌توانند با مراجعه به این اماکن در کانون سالمندان عضویت پیدا کنند.

زمانی با اشاره به کانون‌های 10 گانه شهرداری تهران در محلات تصریح کرد: یکی از این کانون‌ها، کانون سالمندان است که خدمات مختلفی را از جمله برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی به سالمندان ارائه می‌کند.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران درخصوص مناسب‌سازی فضای شهری خاطرنشان کرد: در این زمینه یک پروتکلی توسط کانون معلولان شهر تهران که اعضای آن همگی معلول هستند تهیه شده است که در این زمینه دغدغه‌های این افراد مدنظر قرار گرفته و اقدامات لازم برای برطرف کردن آنها انجام شده است.

زمانی ادامه داد: قطعاً شهری که برای معلولان مناسب‌سازی شود شرایط لازم را برای سایر گروه‌ها از جمله سالمندان، کودکان و زنان باردار دارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه معاونت شهرسازی شهرداری تهران به هیچ عنوان به ساختمان‌هایی که موارد دسترس پذیری معلولان و سالمندان را رعایت نکنند مجوز پایان کار نمی‌دهد، گفت: در این زمینه شهرداری تهران به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد و در این مسیر گام‌های محکم‌تری بر خواهد داشت.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران در پایان با اشاره به مناسب‌سازی شدن پارک‌ها و بوستان‌های شهر تهران گفت: با تاکید شهردار تهران، تمامی پارک‌ها و بوستان‌ها جهت تردد سالمندان، معلولان و گروه‌های مختلف جامعه مناسب‌سازی شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار