رئیس ستاد انتخابات کشور:

منتظر تأیید دستگاه الکترونیکی اخذ رأی هستیم

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه یک نمونه از دستگاه اخذ الکترونیکی آرا در اختیار شورای نگهبان قرار گرفته است، گفت: اعضای شورا سخت‌افزار این دستگاه را تأیید کرده‌اند و منتظر تأیید نرم‌افزار آن توسط شورای نگهبان هستیم.
کد خبر: ۱۲۴۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸ 06 November 2015
محمدحسین مقیمی در حاشیه ششمین همایش منطقه‌ای توجیه آموزشی انتخابات در نشستی خبری با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اظهار کرد: انتخابات تمام الکترونیک دارای 25 مرحله است که تا این لحظه، 23 مرحله از انتخابات به صورت ماشینی و دو مرحله دیگر یعنی مراحل اخذ رأی و شمارش آراء به صورت دستی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در دور نهم مجلس شورای اسلامی، انتخابات در 14 حوزه انتخابیه به صورت الکترونیک برگزار شد و ما تجاربی را از آن دوره به دست آوردیم، در انتخابات امسال نیز یک سوم از مراحل رای‌‌گیری به صورت ماشینی انجام می‌شود و دولت اعتبار مورد نیاز برای این امر را تأمین کرده است.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه یک نمونه از دستگاه اخذ الکترونیکی آرا در اختیار شورای نگهبان قرار گرفته است، گفت: شورای نگهبان سخت‌افزار این دستگاه را تأیید کرده و منتظر تأیید نرم‌افزار آن توسط شورا هستیم.

وی تأکید کرد: امیدواریم با شورای نگهبان در تأیید دستگاه الکترونیکی اخذ رأی به تفاهم برسیم و بر اساس زمان‌بندی این برنامه اجرا بشود، البته در صورت تأیید دستگاه الکترونیکی اخذ رأی، رأی‌گیری دستی حذف نمی‌شود.

مقیمی با اشاره به اینکه مراحل رأی‌گیری با ارائه کارت ملی و شناسنامه انجام می‌شود، گفت: سازمان ثبت احوال آمادگی دارد برای کسانی که کارت ملی ندارند در اسرع وقت کارت ملی صادر کند.

رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین با‌ تأکید بر اینکه قانون اساسی حدود و اختیارات هیئت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات را مشخص کرده است، افزود: تمام تلاش ما این است که هیئت‌های اجرایی و نظارتی قانون را اجرا کنند و بی‌طرف باشند.

در ادامه این نشست، استاندار خراسان رضوی با اشاره به استقرار چهار هزار شعبه اخذ رأی در استان اظهار کرد: از این تعداد، 3 هزار و 120 شعبه ثابت و 880 شعبه سیار هستند.

علیرضا رشیدیان ادامه داد: برای برگزاری انتخابات در خراسان رضوی، هشت هزار صندوق اخذ رأی مورد نیاز است و حدود 30 هزار نفر برای برگزاری انتخابات در استان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به تعداد افراد واجد شرایط رأی دادن در خراسان رضوی گفت: 4 میلیون و 200 هزار نفر در استان واجد شرایط رأی دادن هستند، همچنین جمع عوامل اجرایی که برای برگزاری انتخابات در خراسان رضوی به‌کارگیری می‌شوند، حدودا 50 هزار نفر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار