کاهش 17درصدی واردات غیرنفتی از بندررجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی هفت ماهه نخست سال جاری، 5 میلیون و 634 هزار و 192 تن از چنین کالاهایی وارد بندر شهید رجایی شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 17 درصدی را نشان می دهد.
کد خبر: ۱۲۳۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸ 04 November 2015
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از روابط عمومی بنادر هرمزگان، ابراهیم ایدنی در جمع خبرنگاران ضمن ارایه گزارشی از عملکرد بندر شهید رجایی طی هفت ماهه نخست سال 94، اظهار کرد: طی این مدت، در مجموع 37 میلیون و 371 هزار و 202 تن کالای نفتی و غیر نفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد که 23 میلیون و 4هزار و 914 تن آن مربوط به کالاهای غیرنفتی و 14میلیون و 366 و 288 تن نیز به مواد نفتی اختصاص دارد.
 
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، 3 میلیون و 717 هزار و 381 تن مواد نفتی به خارج از کشور صادر شد که 23 درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی مدت یاد شده، 600 هزار تن انواع فرآورده های نفتی از طریق این بندر به کشورهای مختلف ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 76 درصدی افزایش داشته است.
 
ایدنی از واردات یک میلیون و 303 هزار تن انواع فرآورده های نفتی از طریق بندر خلیج فارس به داخل کشور و کابوتاژ 8 میلیون و 740 هزار و 587 تن از اینگونه کالاها طی سال جاری خبر داد.
 
ایدنی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را 13 میلیون و 261 هزار و 428 تن عنوان کرد.
 
مواد پتروشیمی، محصولات کشاورزی، مواد معدنی و صنعتی، فلزات، سنگ آهن و صنایع دستی از جمله کالاهای غیرنفتی صادراتی است. این کالاهای غیرنفتی به کشورهای چین، عراق، امارات متحده عربی، افغانستان، ترکیه، هند و تایوان صادر شده است.
 
کاهش 17 درصدی واردات غیرنفتی
 
به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در مدت یاد شده، 5 میلیون و 634 هزار و 192 تن از چنین کالاهایی وارد بندر شهید رجایی شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 17 درصدی را نشان می دهد.
 
ایدنی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ترانشیپ 684 هزار و 47 تن کالای غیرنفتی نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر در راستای تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی، به ثبت رسید.
 
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طی هفت ماه اخیر، 2 میلیون و498 هزار و 307 تن کالاهای غیرنفتی از طریق این بندر ترانزیت شد.
 
ایدنی افزود: نفت کوره، مازوت، مس، گوگرد، مواد معدنی، آهن آلات، روغن خوراکی، ریل، گندم و گندله آهن از جمله مواد نفتی و غیر نفتی است که از آسیای میانه وارد می شود و با کشتی به اروپای شرقی و جنوب شرق آسیا ترانزیت می شود.
 
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از پهلوگیری 2هزار و 331 فروند انواع شناور در این بندر سخن به میان آورد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، یک هزار و 793 فروند شناور بالای یکهزار تن و 538 فروند شناور نیز زیر یکهزار تن در این بندر تردد کردند.
 
ایدنی در پایان گفت: طی این مدت، تخلیه و بارگیری 957 هزار و 735 TEU کانتینر در بندر شهید رجایی پیشرفته ترین بندر کانتینری کشور به ثبت رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار