افزایش مشکلات میدان میوه و تره بار مرکزی کرج

کد خبر: ۱۱۹۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶ 27 October 2015

رییس اداره محیط زیست کرج گفت: احداث تصفیه خانه برای میدان مرکزی میوه و تره بار کرج ضروری است.

حمید رضا لشکری درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، گفت: میدان مرکزی میوه و تره بار کرج توسط سازمان میادین شهرداری کرج، هیات امنای این میدان و اتحادیه میوه و تره بار کرج اداره می‌شود.

وی افزود: هیچ کدام از این سه ضلع مدیریت تا کنون نتوانسته‌اند وضعیت فاضلاب و پسماندهای این میدان را ساماندهی کنند.

لشکری خاطرنشان کرد: همین چند مدیریتی باعث شده که هیچ کس مسئولیت کامل نابه‌سامانی‌های موجود دراین میدان را به عهده نگیرد و متولیان توپ را به زمین همدیگر بیندازند.

وی ادامه داد: این بی‌نظمی‌ها صرفا به مدیریت فاضلاب و پسماند خلاصه نمی‌شود بلکه حتی در پارک کردن خودروها ، وضعیت غرفه‌ها و ... نیز مشاهده می‌شود.

این مسئول گفت: هر روز صبح چندین تن میوه و سبزی توسط کامیون‌ها و وانت بارها در این میدان تخلیه می‌شود که بخشی از آنها درمسیر وبخشی نیز درزمان تخلیه به ضایعات تبدیل شده و غیر قابل مصرف می‌شوند.

لشکری ادامه داد: این ضایعات بدون هیچ توجهی در گوشه و کنار محوطه میدان رها شده و گاه تا چند روز نسبت به جمع آوری آنها اقدامی صورت نمی‌گیرد.

این مسئول اضافه کرد:‌ طبق قانون تمامی ضایعات این میدان باید پس از تخلیه بار و حداکثر تا ساعت 11 صبح از محوطه میدان جمع‌آوری شود ولی کمتر شاهد این اتفاق هستیم.

رئیس اداره محیط زیست کرج گفت: برای مدیریت این ضایعات باید تعداد سطل‌های زباله نصب شده درمحوطه این میدان افزایش یابد.

وی ادامه داد: این میدان به سطل‌های زباله‌ای نیاز دارد که گنجایش زیادی داشته باشند و بتوانند حجم زیادی از ضایعات را درخود جای دهند.

لشکری گفت:‌ علاوه براین کسانی که وظیفه جابه جایی میوه و سبزی‌ها را به عهده دارند نیز باید با دقت و توجه بیشتری بارهای رسیده به میدان را جابه جا و درغرفه‌ها تخلیه کنند.

این مسئول ادامه داد: به نظر می‌رسد به کارگیری افرادی به عنوان انتظامات نیز بتواند در افزایش نظم این میدان موثر واقع شود.

رئیس اداره محیط زیست کرج درادامه از سوزاندن پسماندها و ضایعات میوه به عنوان یکی دیگر از مشکلات این میدان نام برد و گفت: دربازرسی‌های انجام شده بارها شاهد انباشت خاکستر ناشی از سوزاندن ضایعات میوه و سبزی در گوشه و کنار این میدان بوده‌ایم.

وی گفت: سوزاندن این پسماندها علاوه برا آلودگی هوا، از زیبایی بصری محوطه این میدان می‌کاهد و آثار زیست محیطی نامطلوبی نیز به همراه دارد.

لشکری در خصوص وضعیت فاضلاب‌های این میدان نیز گفت: متاسفانه کانال‌های ایجاد شده برای انتقال فاضلاب‌های تولیدی این میدان باریک بوده و گنجایش زیادی نیز ندارند و همین باعث می‌شود فاضلاب غالبا از کانال‌ها سرریز شوند.

این مسئول افزود: برای حل مشکل موجود درکنار ساخت کانال‌های جدید باید کانال‌های نیمه تمام موجود را نیز تکمیل کرد.

رییس اداره محیط زیست کرج ادامه داد: به نظر می‌رسد ساخت تصفیه خانه بهترین روش برای ساماندهی وضعیت فاضلاب‌های این میدان باشد.

لشکری اضافه کرد: سال گذشته محیط زیست شکایتی درخصوص وضعیت این میدان به مراجع قضایی ارجاع داد که درنهایت منجر به ایجاد برخی تغییرات کوچک دراین مجموعه شد.

وی در پایان گفت: این تغییرات کوچک به هیچ وجه کافی نبوده به همین دلیل محیط زیست پیگیری پرونده این میدان را از سرگرفته و تا رسیدن به نتیجه مطلوب کوتاه نمی‌آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار