برخورد قانونی با برداشت‌کنندگان غیرمجاز شن و ماسه در سوادکوه‌شمالی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه‌شمالی گفت: با برداشت‌کنندگان غیرمجاز شن و ماسه برخورد قانونی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴ 27 October 2015
به گزارش تابناک قاسم حکمت‌شعار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  در شهرستان ساری، درباره برداشت بی‌رویه شن و ماسه در مجاورت زمین‌های شالیزاری شهرستان سوادکوه شمالی، اظهار کرد: با توجه به اینکه برداشت نامناسب از برخی زمین‌ها موجب ایجاد مشکل در کشت و کار آن شده است، برداشت غیرمجاز شن و ماسه از بستر رودخانه و زمین‌های کشاورزی جرم تلقی شده و با برداشت‌کنندگان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه مسئولیت حفاظت از زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها به‌ عهده همگان است، افزود: حفاظت از زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها امری ضروری است و حضور تمامی دستگاه‌های نظارتی در برخورد با برداشت غیرقانونی شن و ماسه می‌تواند از تغییر کاربری زمین‌های شالیزاری جلوگیری کند.
مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه‌شمالی خاطرنشان کرد: برداشت‎‌های غیرمجاز شن و ماسه از رودخانه‎ و زمین‌های منطقه سبب ناپایداری زمین‌های حاشیه شده و در مواقع سیلاب، خسارت شدیدی به زمین‌های مجاور و بافت کشاورزی وارد می‌‎کند.
حکمت‌شعار تصریح کرد: به‌دلیل برداشت بی‌رویه و غیرمجاز شن و ماسه، سطح رودخانه پایین آمده و در درازمدت کشاورزی منطقه را تحت شعاع قرار می‌دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از تولید سالانه بیش از 430 تن عسل در سوادکوه‌شمالی خبر داد و اضافه کرد: براساس انجام سرشماری کلنی‌های زنبور عسل، 280 زنبوردار در این شهرستان فعالیت دارند.
مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه‌شمالی، تعداد کلنی‌های زنبور عسل این شهرستان را 32 هزار کلنی با میانگین عملکرد 13.5 کیلوگرم عسل در هر کندو اعلام کرد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تعیین تعداد کندوهای صنعتی مدرن، آمارگیری از کندوهای مهاجر و پرداخت تسهیلات بانکی به زنبورداران، آمارگیری برای صدور دفترچه زنبورداری، دست‌یابی به میزان تولید عسل و شناسایی شاغلان بخش زنبورداری را از اهداف سرشماری کلنی‌های زنبور عسل برشمرد.
حکمت‌شعار درباره امهال تسهیلات خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی، گفت: باید با شناسایی و معرفی اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که از بانک‌های عامل و صندوق‌های حمایتی تسهیلات بخش کشاورزی دریافت کردند و توانایی باز پرداخت را با توجه به خسارت وارده ندارند، زمینه حمایت هرچه بیشتر از بخش کشاورزی و تولیدکنندگان این بخش فراهم شود.
مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه‌شمالی در پایان خواستار شد؛ تامین اجتماعی به‌منظور پایداری تولید و کمک به کشاورزان خسارت‌دیده، نسبت به تقسیط بدهی بیمه کشاورزان خسارت‌دیده اقدام کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار