فرماندار لنگرود درجلسه هماهنگی دفاع مقدس:

" هفته دفاع مقدس، یادآوری رشادت‌ها و هویت تاریخی ملت ایران اسلامی است"

کد خبر: ۱۱۸۴۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹ 16 September 2024

 محمدرضا جلالی فرماندار شهرستان لنگرود در جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضور اعضای ستاد در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید هفته دفاع مقدس را یادآوری رشادت‌ها و هویت تاریخی ملت ایران  دانست و گفت : 
در هفته گرامی‌داشت دفاع مقدس به  فداکاری‌ها و ایستادگی ملت غیور ایران در برابر چالش‌ها و سختی‌ها می‌پردازیم، این هفته فرصتی است تا رمز پیروزی و استقامت ملت  که با رشادت و مردانگی، تلاش ومجاهدت در روزهای مملو از تجاوز  ، درد و  اضطراب برای در آغوش گرفتن خاک وخانمان خود حماسه آفریدند. لذا در این ایام در تلاش خواهیم بود راز فتح وماندگار این مردم  ایثارگر را  نمایه کنیم. فرماندار لنگرود  در خصوص اهمیت صلح و دوستی در جامعه‌ اظهار کرد:
 اعتقاد داریم و بر این باوریم که صلح زمانی ارزشمند است که  بتوانیم از حقوق خود دفاع کنیم و در برابر ظلم و تعدی ایستادگی کنیم تاریخ نشان می‌دهد که ملت‌ها با همدلی و اتحاد می‌توانند بر مشکلات فائق آیند و به سوی آینده‌ای روشن‌تر گام بردارند. 
محمدرضا جلالی  به رمز فتح ماندگار ملت عزیز ایران اشاره کرد و گفت: 
 این ملت با شهادت،رشادت، مردانگی، با دستان خالی در مقابل دنیا ایستاد و توانست از خوددفاع ودشمن زبون را بخاک مذلت بکشاند. 
حالیه دنیای غرب در تلاش است مفاهیم  برخاسته از فرهنگ سلطه گری خود، ملل را خواستار صلح بنمایاند تا اگر تعدی به آنان صورت پذیرفت آنان توان دفاع نداشته بلکه بهرقیمتی برای حفظ صلح کذایی متابعت تام از وحشی گری انان داشته باشند.  اما باید توجه داشت که صلح زمانی ارزشمند است که ما بتوانیم از خود واز خانمان وخاک وارزشهایمان دفاع کنیم و در برابر تجاوز و تعدی دشمنان ایستادگی کنیم. صلح هنگامی برقرار خواهدشد که قدرت ایستادگی  وبازدارندگی داشته باشیم. تاریخ نشان می‌دهد که دنیای اسلام در معرض آسیب قرار دارد ، قرن‌هاست که بر جوامع  ما تسلط دارند. 
اکنون ملت ما پس از قرن‌ها از حکمرانی حکام جور  توانسته  با شهادت و مردانگی، با دستان خالی ایستادگی کند. تاریخ مبین آنست  کشورهای اروپایی در گذشته نه چندان دور بواسطه جنگ افروزی ها، فقر و فلاکت خویش را  به رفاه و. تمدن وپیشرفت مبدل ساخته اند. یادمان باشد که صلح زمانی خوب است  بتوانیم از خود، آب، خاک و ناموس خود دفاع کنیم. 
فرماندار لنگرود گفت: 
در ایام جنگ، مردم با سختی و مرارت در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادند. امام خمینی (ره) فرمودند که ما برای یک لحظه از عملکرد خود در جنگ پشیمان نیستیم. امروز، ما می‌خواهیم این واقعیت را نمایه کنیم که آنچه امروز داریم، حاصل تلاش‌ها و فداکاری‌های جوانان ما در دوران جنگ است ما به هیچ وجه جنگ‌طلب نیستیم، اما در مقابل دشمن حاضریم تا پای جان بایستیم و از تمام ابزارهایمان استفاده کنیم. اگر به ما ظلم شود، تا آخرین لحظه در برابر زیاده‌خواهی‌های اسنکبار ایستاده ایم. 
 ما پس از چندین قرن موفق شدیم در مقابل استکبار وامپریالیزم بایستیم و یک سانتی‌متر از خاک خود را به آن‌ها ندهیم. در واقع، یادآوری تاریخ و ارزش‌های دفاع مقدس برای  آینده سازی ملت ایران اهمیت زیادی دارد.  
 
فرماندار شهرستان لنگرود اضافه نمود:  
این یادآوری می‌تواند به ما انگیزه دهد تا در برابر هرگونه تهدیدی، با قدرت و اتحاد بیشتری بایستیم در این هفته ، باید به یاد بیاوریم که چگونه جوانان این سرزمین با ایمان و اراده‌ای قوی در برابر دشمن ایستادند. آن‌ها با  سن کم، با شجاعت و فداکاری، اخلاص وتوکل به باریتعالی از انقلاب اسلامی، خاک و ناموس خود دفاع کردند ولذا ضروری است این روحیه وهمت همواره در یاد ما ها و فرزندان ما زنده  باقی بماند.  
تاریخ ما پر از رشادت‌ها و فداکاری‌هایی است که باید به نسل‌های آینده منتقل شود دشمنان ما در تلاشند تاریخ را از ما گرفته تا هویت و فرهنگ ما را تحت تأثیر قرار دهند و ما را از ریشه‌های خود دور کنند. باید با آگاهی و بصیرت،  تاریخ  را  مور د تامل  ، کنکاش وبررسی قرار داده  واز آن عبرت بیاموزیم. هویت ایرانی و اسلامی، میراثی گرانبهاست که باید حفظ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار