دادخواهی مردم قشم در پی نبود سیستم سرمایشی در تنها بیمارستان قشم به کجا رسید؟! +عکس

تابناک-از فریاد مردم قشم بخاطر کمبود سیستم سرمایشی تنها بیمارستان قشم تا دیدار نماینده مجلس با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برای کمک به رفع آنی مشکل!
کد خبر: ۱۱۷۶۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴ 19 July 2024
دادخواهی مردم قشم در پی نبود سیستم سرمایشی در تنها بیمارستان قشم به کجا رسید؟! +عکسبه گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان از قشم؛ این روزها آنچه خاطر اهالی بزرگترین جزیره خلیج فارس را مکدر کرده است نارضایتی مراجعه کنندگان به تنها بیمارستان قشم و گلایه شدید آنان از کمبود سیستم سرمایشی در دمای ۵۰ درجه تابستان جنوب بود که موجب شد دکتر حاج احمد مرادی نماینده مرکز استان در مجلس شورای اسلامی با دعوت از دکتر کمالی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر مرادی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم، اعضای موسسه خیریه بیمارستانی محمدامین قشم و جمعی از معتمدین و فعالین اجتماعی به موضوع ورود کنند.
طی بازدید ویژه ای که از تمامی بخش های بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم صورت گرفت مشکلات بزرگترین مرکز درمانی قشم بررسی و سپس نشستی با حضور بازدیدکنندگان جهت رفع مشکلات در این بیمارستان برگزار شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم در زمینه مشکلات سیستم سرمایشی این مرکز درمانی گفت: از زمان تحویل این بیمارستان توسط سازمان منطقه آزاد قشم به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، این بیمارستان دارای ۴ بسته ۳ عددی یعنی جمعا ۱۲ کمپرسور خنک کننده بوده که از روزهای اول تنها ۹ کمپرسور آن فعال بوده است. 
وی افزود: این کمپرسورهای فعال به مرور زمان دچار فرسایش شده است که از عمده دلایل از مدار خارج شدن کمپرسورها را نبود روغن مخصوص و نوسانات برق و... می توان عنوان کرد.
این مقام مسئول ادامه داد: هم اکنون در مجموع با ۱۲ کولر اسپلیت که با حمایت خیرین گرامی و دانشگاه علوم پزشکی تامین شده است شرایط را میگذاریم که به دلایل فنی در بخش های آی سی یو و اتاق عمل منع استفاده از این سیستم های خنک کننده داریم زیرا که می بایست تهویه مناسب جهت تسویه هوای این بخش های درمانی ایجاد شود.
حاج احمد مرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز پس از شنیدن مشکلات بیمارستان و راهکارهای حل موضوع گفت: این مشکل باید سریعا حل شده و شایسته نیست در این شرایط سخت آب و هوایی مردم و بیماران چنین سختی هایی را متحمل شوند. 
وی با توجه به عملیات تعمیرات دو دستگاه از کمپرسورها که توسط خیرین در حال انجام بود  و وارد مدار شد ضمن تشکر از خیرین گرامی تصریح کرد: خرید دو دستگاه کپرسور جدید و افزودن آن به شبکه سرمایشی بیمارستان که مشکلات را برای مردم بصورت آنی حل می کند پیگیری خواهند کرد.
در این نشست نیز اعضای موسسه بیمارستانی محمدامین قشم موضوع احداث سایه بان برای کمپرسورها را عهده دار شدند تا بدینوسیله میزان بازدهی کمپرسورها و شرایط و حفظ و نگهداری آن ها به سطح مطلوبی افزایش یابد.
دکتر حاج احمد مرادی نماینده حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در ادامه نیز جهت پیگیری موضوع به دیدار دکتر عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم رفت که در این دیدار مقرر شد با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم مبلغ ۲۰ میلیارد ریال توسط این سازمان بصورت آنی تأمین شده تا بدین منوال اقدامات تأمین و خرید فوری ۲ دستگاه کمپرسور جدید برای تنها بیمارستان قشم بزودی انجام شده به شبکه سیستم های خنک کننده این بیمارستان افزوده شود.
در پایان این دیدار؛ حاج احمد مرادی از همکاری و هم افزایی سازمان منطقه آزاد قشم جهت رفع مشکل پیش آمده تشکر و قدردانی کردند.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار