افزون بر ۱۰۹ هزار تن گندم در خراسان شمالی خریداری شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: گندم کاران استان تاکنون ۱۰۹ هزار و ۸۲۷ تن محصول مازاد بر مصرف خود را به دولت تحویل دادند که این رقم بیش از میزان خریداری شده در سال گذشته است.
کد خبر: ۱۱۷۵۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱ 15 July 2024
به گزارش «تابناک خراسان جنوبی» به نقل از ایرنا؛ احمد نامور اظهار کرد: ارزش گندم هایی که به نرخ تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد تاکنون ۱۹ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال گزارش شده است.
 
وی افزود: این میزان گندم در قالب ۲۰ هزار و ۶۴۱ محموله از هشت هزار و ۱۲ نفر کشاورز خریداری شده است و تاکنون مبلغی بابت خرید این محصول به کشاورزان پرداخت نشده است.
 
نامور با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در استان از ۱۷ خردادماه با بازگشایی مراکز خرید گرمسیری استان آغاز شده است افزود: اکنون تمامی مراکز برای تحویل محصول گندم کاران بازگشایی شده است.
 
وی با اشاره به اینکه اکنون ۲۶ مرکز خرید تضمینی در استان در حال دریافت گندم از کشاورزان است، افزود: پیش بینی می شود، امسال گندم کاران استان بیش از ۱۵۰ هزار تن محصول خود را به دولت تحویل دهند.
 
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: فرآیند پرداخت وجه گندم خریداری شده همانند سال های گذشته از سوی دولت تعیین و پس از تامین منابع مالی به حساب کشاورزان واریز می شود.
 
 نرخ خرید تضمینی گندم امسال به ازای هر کیلوگرم از این محصول ۱۷۵ هزار ریال تعیین شد و دولت تلاش دارد تا وجوه مربوط به خرید گندم در کوتاه ترین زمان به حساب این کشاورزان واریز شود.
 
خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار