ذخیره سوخت زمستانی در خلخال و کوثر

رییس شرکت توزیع فرآورده های نفتی خلخال گفت: سوخت زمستانی خانوارهای روستایی فاقد گاز طبیعی ساکن در شهرستان های خلخال و کوثر ذخیره شده است.
کد خبر: ۱۱۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷ 22 October 2015
به گزارش ایرنا ، محمد تقی فرهودی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه تخصصی سوخت مدیریت بحران خلخال و کوثر افزود: یک هزار و 400 خانوار شامل 57 هزار نفر از ساکنان شهرستان های خلخال و کوثر نفت سفید مصرف می کنند که سوخت مصرفی مورد نیاز این تعداد جمعیت تابستان امسال از طریق فروشندگی های نفت سفید روستایی توزیع و ذخیره سازی شده است.
وی با اشاره به احتمال در پیش بودن زمستانی سرد و سخت در منطقه گفت: سوخت ذخیره زمستانی آن دسته از خانوارهای روستایی این دو شهرستان که نفت سفید مصرف می کنند تحویل شده و نگرانی در زمینه شدت بارش های برف و مسدود شدن راه های روستایی وجود ندارد.
او اظهار کرد: با توسعه کار گازرسانی به روستاهای منطقه میزان مصرف نفت سفید در
روستاهای دو شهرستان خلخال و کوثر به میزان قابل توجهی کاهش یافته طوری که در حال حاضر از 26 جایگاه فروشندگی نفت سفید روستایی دو شهرستان 18 جایگاه فعال هستند که در سال جاری 800 هزار لیتر نفت سفید در این جایگاه ها بین مردم توزیع شده است.
وی همچنین به مصرف یک هزار و 200 تن گاز مایع در نیمه اول امسال در خلخال و کوثر اشاره کرد و افزود: این میزان مصرف نسبت به زمان مشابه سال قبل 15 درصد کاهش دارد که دلیل کاهش مصرف نیز افزایش تعداد مصرف کنندگان گاز طبیعی در روستاهای منطقه است.
فرهودی تامین دو دستگاه خودرو سوخت رسان سبک برای سوخت رسانی به مناطق صعب العبور روستایی را ضروری دانست و خواستار تامین آن از سوی شورای مدیریت بحران شهرستان و استان شد.
منصور علیپور ، رییس شرکت گاز خلخال نیز در این جلسه گفت: در صورت رعایت الگوی مصرف از سوی مصرف کنندگان گاز طبیعی حتی در صورت شدت سرما مشکل قطعی گاز برای مردم پیش نخواهد آمد.
شهرستان های خلخال و کوثر از مناطق سردسیر استان اردبیل در جنوب اردبیل قرار دارند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار