فرماندار آستارا:
فرماندار آستارا با اشاره به تردد بیش از ۲ هزار دستگاه کامیون طی ۱۰ ماه گذشته از مرز مشترک ایران و آذربایجان گفت: توقف کامیون‌ها در مرز آستارا کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۱۵۲۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵ 03 February 2024

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان از استارا، محمد رضا شهاب زاده بعد از ظهر پنجشنبه در نشست با هیأتی از جمهوری داغستان فدراسیون روسیه اظهار کرد: بسیاری از مسائلی که در چند سال اخیر در این مرز با آن دست به گریبان بودیم، امروز رفع شده است و همچنان در پی حل و فصل همه مسائل مربوطه در شهرستان آستارا هستیم.

شهاب زاده افزود: در ۱۰ ماهه امسال ۲ هزار و ۸۰۳ دستگاه کامیون بیشتر از مدت مشابه سال قبل از این مرز تردد کرده‌اند و نکته قابل تأمل آن است که در صورت تعامل و همکاری بیشتر همسایه ما جمهوری آذربایجان و فراهم شدن امکان ورود بیشتر کامیون‌های ما می‌توانیم از توقف کامیون‌ها در شهرستان جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر کشور آذربایجان روزانه اجازه ورود ۲۲۰ کامیون می‌دهد اگر این محدودیت ترددی از سمت کشور آذربایجان برداشته شده و یا حداقل روزانه به ۴۰۰ تا ۴۵۰ دستگاه کامیون برسد توقف‌ها به ۲ روز کاهش خواهد یافت.

فرماندار شهرستان آستارا افزود: با هماهنگی مسؤولان ۲ کشور، پل و پایانه مرزی جدیدی را طی ماه‌های اخیر بهره برداری کردیم و در این مرز نیز شاهد تردد کامیون‌ها هستیم که این خود سبب کاهش مدت توقف و معطلی کمتر در شهرستان آستارا شده است.

وی تاکید کرد: در شهرستان آستارا سه مکان برای توقف و استراحت رانندگان در نظر گرفته شده است اگر رانندگان کامیون‌های تجاری به این مکان‌ها مراجعه و در آن توقف داشته باشند دیگر شاهد بروز مشکل نخواهیم بود، زیرا عمده مسائلی که پیش می‌آید به خاطر توفق خودروها در خارج از محل‌های در نظر گرفته شده هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار