ثبت‌نام 46 هزار کرمانشاهی در دفاتر کاریابی

رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های استان کرمانشاه از ثبت‌نام 46 هزار کرمانشاهی در دفاتر کاریابی طی 7 سال اخیر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶ 18 October 2015
رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های استان کرمانشاه از ثبت‌نام 46 هزار کرمانشاهی در دفاتر کاریابی طی 7 سال اخیر خبر داد.

مرتضی بنی‌بیات در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: بیش از 46 هزار نفر از ابتدای سال 86 تا پایان سال 93 در 17 مرکز کاریابی  استان ثبت‌نام کرده‌اند که از این میزان 65 درصد مرد و 35 درصد زن هستند.

وی در خصوص وضعیت تحصیل افراد ثبت‌نام شده گفت: 40 درصد افراد ثبت‌نام شده زیر دیپلم، 25 درصد دیپلم و بالاتر و 35 درصد نیز دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و مقاطع بالاتر هستند.

رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های استان کرمانشاه تصریح کرد: از حدود 46 هزار نفری که ثبت‌نام کرده‌اند 5 هزار و 300 نفر با سهم 68 درصدی مرد و 32 درصدی زن برای کار معرفی شده‌اند.

بنی‌بیات ادامه داد: 40 درصد افراد در بخش صنعت، 59 درصد در بخش خدمات و یک درصد نیز در بخش کشاورزی برای کار معرفی  و 97 درصد در بخش خصوصی، دو درصد در بخش دولتی و یک درصد نیز در تعاونی‌ها مشغول به کار شده‌اند.

وی با بیان اینکه 66 درصد افراد ثبت‌نام شده در مراکز کاریابی فاقد مهارت هستند، گفت: باید چرخه مناسب آموزش، اشتغال و تولید طراحی شود و ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از افراد در مناطق مرزی هستند، باید برای آموزش این افراد هم زمینه کار فراهم شود و در این زمینه می‌توان از اماکن عمومی مثل مساجد، کتابخانه‌ها و... استفاده کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مشاوران در دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌‌ها، شناخت کاملی از کارجو دارند باید فرآیند همکاری بین کاریابی‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای ترسیم و در این صورت پاداشی برای کاریابی‌ها در نظر گرفته شود.

رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های استان کرمانشاه تصریح کرد: کرمانشاه قطب کشاورزی است و در صورت فراهم کردن زمینه آموزش‌های مرتبط با کشاورزی در ایجاد اشتغال تسهیل می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار