کد خبر: ۱۱۳۳۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶ 23 October 2023

پسماند و انباشت زباله سالیان متمادی است که به عنوان یکی از معضلات مهم زیست محیطی محسوب میشودپسماند و انباشت زباله سالیان متمادی است که به عنوان یکی از معضلات مهم زیست محیطی محسوب میشود

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان.
وی افزود: اقدامات انجام شده از شهرستان‌ها در این زمینه رضایت بخش ارزیابی نشده و شهرستان رودسر هم در حوزه پسماند با چالش جدی مواجه است.
حیدری بیان کرد: روزانه ۱۰۰ تن زباله در شهرستان تولید می‌شود که بیشترین حجم آن مربوط به شهر رودسر با تولید ۳۰ تن زباله در روز است.
وی با بیان اینکه امروز ۱۲۹ روستای شهرستان کار تفکیک زباله از مبدأ را به درستی انجام می‌دهند، گفت: این آمار در مقابل ۴۰۰ روستای شهرستان رقم کمی است.
فرماندار رودسر بر رفع معضل پسماند با بهره گیری از شرکت‌های دانش بنیان بومی تاکید کرد و گفت: باید از شرکت‌های دانش بنیان برای کاهش حجم زباله استفاده کرد.
وی تصریح کرد: اقداماتی خوبی در خصوص تفکیک زباله صورت گرفته و شاهد ۲ تن تفکیک زباله روزانه هستیم که این نوید بخش خوبی است.
حیدری نخستین قدم در اتصال حلقه‌های مرتبط در خصوص مدیریت پسماند را ترویج و آموزش تفکیک زباله از مبدا عنوان کرد و گفت: همه دست به دست هم دهند تا معضل دیرینه پسماند از شهرستان رفع شود.
فرماندار رودسر بیان کرد: باید روزانه زباله ریجکت شده به روش علمی با رعایت همه استانداردهای زیست محیطی دفع کنیم و از ورود حجم زیاد زباله با کمک آموزش‌های مردمی، سازمان‌های مردم نهاد و استفاده از طرح نوآوری تفکیک زباله از مبدا جلوگیری کنیم تا به شرایط نرمال برسیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار