مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد
کد خبر: ۱۱۳۲۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵ 17 October 2023

تابناک/گیلان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از ترانزیت بالغ بر ۵۶۰ هزار تنی کالا از استان طی نیمه نخست سال خبر داد و گفت: در ترانزیت ورودی استان ۱۰۵ درصد افزایش و در ترانزیت خروجی استان شاهد افزایش ۱۰ درصدی هستیم.

غلامعلی نیک فهم در گفت وگو با خبرنگارتابناک گیلان، با بیان اینکه طی نیمه نخست سال جاری ۵۶۴ هزار و ۲۹۸ تن کالا از استان گیلان ترانزیت شده است، اظهار کرد: از این میزان، ۵۲۸ هزار و ۲۹۲ تن از مرز آستارا و ۳۶ هزار و ۶ تن از مرز انزلی ترانزیت شده است.

وی افزود: طی مدت مذکور ۴۱۲ هزار و ۳۵۷ تن کالای ترانزیتی از مرزهای استان وارد و ۱۵۱ هزار و ۹۴۱ تن کالا از استان خارج شده که به ترتیب، در ترانزیت ورودی استان ۱۰۵ درصد افزایش و در ترانزیت خروجی استان شاهد افزایش ۱۰ درصدی هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان انواع آرد و سیب زمینی را عمده ترین کالاهای ترانزیت شده طی مدت مذکور دانست و تصریح کرد: در این مدت ۸۵ هزار و ۹۳۱ تن کالا از مرز آستارا وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.

نیک فهم عمده کالاهای وارداتی مرز آستارا در شش ماهه سال جاری را نیز عدس دانست و عنوان کرد: همچنین طی این مدت بالغ بر ۵۱۶ هزار تن کالا از این مرز صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است؛ میوه و تره بار نیز عمده کالاهای صادر شده از مرز آستاراست.

وی خاطرنشان کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری حدود ۶۵ هزار و ۱۷۳ نفر مسافر با میانگین تردد روزانه ۳۵۰ نفر از مرز آستارا تردد کرده‌اند که از این تعداد ۳۱ هزار و ۴۳۶ نفر مسافر از این مرز وارد و ۳۳ هزار و ۷۳۷ مسافر نیز از این مرز خارج شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار