فرماندار رضوانشهر:
فرماندار رضوانشهر در چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان بر ضرورت تبیین مسائل نظام برای جوانان تاکید کرد و گفت: مسئولین جهاد تبیین را در دستور کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۱۱۲۵۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲ 11 September 2023

جهاد تبیین در دستور کار مسئولین قرار گیردجهاد تبیین در دستور کار مسئولین قرار گیردجهاد تبیین در دستور کار مسئولین قرار گیرد

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان از رضوانشهر، امروز دوشنبه مهندس سید نادر صفوی میرمحله در چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان از حضور مدیران شهرستانی در برنامه های هفته دولت و همچنین اربعین حسینی (ع) تشکر و قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی ماه صفر ایام حزن و اندوه محبان پیامبر نور و رحمت(ص) و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) قرار داریم ضمن عرض تسلیت سالروز رحلت حضرت اکرم(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت امام رضا(ع) گفت: شهیدان والامقام ما در دوران دفاع مقدس و شهدای گرانقدر مدافع حرم با تاسی از مکتب اهل بیت و گام گذاشتن در مسیر معرفت و حقانیت ائمه به مرحله والا و متعالی ایثار و شهادت در راه حق دست یافته اند.

فرماندار رضوانشهر تاکید کرد: باید مراسمات عزاداری رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت امام رضا(ع) در خور شأن حضرت رسول اکرم(ص) و امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) با شکوه و مردمی در شهرستان برگزار گردد.

صفوی با تاکید بر حضور مسئولین در برنامه های ملی و مذهبی، افزود: علاوه بر دستگاههای مذهبی ،فرهنگی ، دستگاههای خدماتی و اجرایی ضمن حضور در مراسمات عزاداری این ایام هماهنگی های لازم را با ستاد رحلت حضرت رسول اکرم(ص) شهرستان داشته باشند.

نماینده عالی دولت در رضوانشهر همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس گنجینه‌ای عظیم و تمام‌نشدنی از شکوه، اقتدار، موفقیت و توانمندی ایران است، همانطوری که حضرت آقا فرمودند؛جنگ هشت ساله مقدس ما صرفا یک امتداد زمانی و فقط یک برهه زمانی نیست، بلکه یک گنجینه ی عظیمی است که تا مدت های طولانی ملت ما می تواند از آن بهره ببرید.

رییس شورای اداری رضوانشهر تصریح کرد: امروز احساس و امنیتی که در جامعه ما وجود دارد همه را مدیون جانفشانی های رزمندگانی هستیم که در طول دوران هشت سال دفاع مقدس با تمام توان خود از نظام اسلامی و این مرز و بوم دفاع کردند.

وی با بیان اینکه همسوسازی برنامه های گرامیداشت چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس با شعار سال اعلام شده مقام معظم رهبری ، با شعار حماسی و محوری " ما متحدیم" می باشد،افزود: نگاه ویژه به امر جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس با استفاده از تمامی ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی و هنری باید در تمامی برنامه های این هفته مورد توجه قرار گیرد و مسئولین جهاد تبیین را در دستور کار خود قرار دهند.

صفوی با اشاره به اینکه امروز دشمن با استفاده از ابزارها و روش های مختلف در تلاش است تا اجازه گسترش ارزش های دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت در میان مردم و نسل جوان را ندهد. بیان داشت: امروز مهمترین وظیفه ای ما تبیین این دست آوردها و جانفشانی های رزمندگان و ایثارگران برای مردم و نسل جوان است.

وی اضافه کرد: متاسفانه نوجوانان و جوانان محصل به دلیل عدم آگاهی از این موضوع با حقایق و اهداف دفاع مقدس بیگانه هستند و این یک درد در جامعه است و علت آن این است که در این زمینه کوتاهی شده است.

فرماندار رضوانشهر در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره نمود و گفت: تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس فرصتی است که دلاور مردیهای رزمندگان برای دانش آموزان بیان شود.

صفوی افزود: امسال 12 هزار و صد دانش آموز رضوانشهری در مقاطع مختلف، سال تحصیلی جدید را در 140 مدرسه با 605 کلاس درس در کنار 600 معلم و آموزگار آغاز خواهند نمود و ما وظیفه داریم جهت ايجاد فضاي بانشاط در مدارس در آستانه سال تحصيلي جديد از تمام ظرفيت هاي موجود در شهرستان استفاده کنیم

نماینده عالی دولت در رضوانشهر با بیان اینکه هر سال و در آستانه آغاز سال تحصیلی، جشن عاطفه‌ها با هدف جمع آوری کمک‌های مردمی برای دانش‌آموزان نیازمند و بی بضاعت در سراسر کشور برگزار می شود، افزود: جشن عاطفه ها فرصتی برای عشق ورزی و مهربانی به دانش آموزان نیازمند است از خیرین شهرستان درخواست داریم در کمک به مدارس و دانش آموزان کم‌ بضاعت از هیچ تلاشی دریغ ننمایند.

فرماندار رضوانشهر در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات دولت مردمی اشاره نمود و تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی و سازمان ها، به صورت ماهیانه گزارش عملکرد و اقدامات صورت گرفته دولت مردمی، از سوی دستگاه مربوطه را به منظور ایجاد امید آفرینی به سمع و نظر مردم برسانند.

صفوی ضمن تاکید بر تکریم ارباب رجوع در ادارات گفت: مدیران شهرستانی در راستای پیگیری استعلامات منافع عمومی روستا همکاری و تعامل لازم را با دهیاران و شوراهای اسلامی روستا داشته باشند.

وی به موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره نمود و تاکید کرد: هم

ه مسئولین شهرستان بر اساس قانون و مقررات همکاری لازم را با ستاد انتخابات شهرستان داشته تا یک انتخاباتی سالم و با مشارکت حداکثری در اسفندماه سالجاری داشته باشیم.

امام جمعه رضوانشهر ضمن عرض تسلیت سالروز رحلت حضرت اکرم(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت امام رضا(ع) با بیان اینکه ما در دنیا و آخرت به عنایت و شفاعت پیامبر(ص) و ائمه اطهار نیاز داریم، تاکید کرد: همه مسئولین در محافل و مراسم عزاداری این ایام حضور پررنگ داشته باشند.

حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی نژاد فومنی گفت: یکی از مهمترین دغدغه های پیامبر(ص) رهبری جهان اسلام و اینکه جوامع اسلامی گمراه و دنیا زده بشوند، بود، لذا باید این موضوعات را برای مردم روشنگری کنیم.

وی ضمن تشکر از معلمین و مربیان تاکید کرد: معلمین و مربیان رعایت پوشش عفاف و حجاب از سوی دانش آموزان را در مدارس جدی بگیرند.

حضرت حجت الاسلام و المسلمین یگانه امام جمعه بخش پره سر ضمن تسلیت ایام با تاکید بر تکریم ارباب رجوع در راستای امیدآفرینی در جامعه، گفت: ما نتیجه محور نستیم، وظیفه محوریم، لذا همه باید به وظایف قانونی و محوله خود در راستای امیدآفرینی و اعتماد سازی تلاش کنیم.

حضرت حجت الاسلام و المسلمین خانی پور امام جمعه اهل سنت مسجد محمدیه تالش با تشکر فرماندار رضوانشهر بازوی توانمند استاندار گیلان در این شهرستان در راستای خدمتگزای به مردم، گفت: یکی از خجسته ترین مولود را ، ما مولود نبی مکرم اسلام می دانیم، مولودی که جهان بشریت را از آن مسیر ذلالت به سوی سعادت تغییر داد، لذا نامش هر کجا باشد ما شیفته گان آن مجلس هستیم.

فرمانده سپاه ناحیه رضوانشهر نیز در این جلسه با تشریح برنامه های سالروز رحلت حضرت اکرم(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت امام رضا(ع) و همچنین گرامیداشت هفته دفاع مقدس، خواستار همکاری و پشتیبانی همه ادارات در برنامه های مراسمات عزاداری و هفته گرامیداشت دفاع مقدس شدند.

جناب سرهنگ جهانبخش عزیزی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: ما الان در اوج قدرت هستیم، دشمن با استفاده از جنگ نرم با برنامه ریزی دقیق برای تضعیف پایه های نظام داره تلاش می کند، لذا ما باید هوشیاری خودمان را برای خنثی سازی توطئه های دشمنان بالا ببریم.

وی به برنام های هفته دفاع مقدس شهرستان اشاره نمود و افزود: یکی از برنامه های مهم هفته دفاع مقدس امسال اجتماع جوانان نقش آفرین در گام دوم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه 5 مهر در شهرستان و همچنین حضور در مدارس و نشست با دانش آموزان در راستای جهاد تبیین می باشد.

جناب سرهنگ بساک جانشین فرمانده انتظامی شهرستان نیز در این جلسه ضمن تاکید بر خود مراقبتی ادارات شهرستان از سوی مدیران گفت: نیروی انتظامی با همه توان در راستای امنیت و آرامش مردم تلاش می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار