پیشرفت فیزیکی طرح آبرسانی نمین و عنبران به 50 درصد رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: پیشرفت فیزیکی طرح آبرسانی به شهرهای نمین، عنبران و پنج روستای مجتمع به 50 درصد رسید.
کد خبر: ۱۱۲۴۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷ 04 September 2023

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای اردبیل، علی حیدری اظهار کرد: طرح آبرسانی نمین و عنبران با هدف تامین آب شرب مطمئن و پایدار شهر‌های نمین و عنبران و پنج روستای مجتمع وحدت (روستا‌های گلشن، جید، میناباد، میرزانق و عنبران علیا) با تامین نیاز آبی ۱۶۷ لیتر در ثانیه تا افق ۱۴۲۵ به طول ۲۵ کیلومتر در حال اجرا است.

وی افزود: طرح آبرسانی نمین و عنبران شامل ۲ ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۱۶۷ لیتر در ثانیه در روستای گللو و ۷۰ لیتر درثانیه در سه راهی عنبران و ۲۵ کیلومتر خط انتقال از روستای گللو تا مخازن انتهای شهر عنبران و اجرای مخازن ۲۹۰۰ متر مکعبی بوده که شامل مخزن ۵۰۰ متر مکعب در روستای گللو، مخزن ۴۰۰ متر مکعب و ۲هزار متر مکعبی در سه راهی عنبران است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بیان کرد: تمام تلاش شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل این است که با ادامه تخصیص اعتبار مالی مناسب از جمله دریافت اعتبار مالی بیشتر از طرح ملی شهر‌های دارای تنش آبی و تخصیص اعتبار مالی مورد نیاز از اعتبارات استانی بتوان بخش‌های متعدد طرح آبرسانی نمین و عنبران را اجرا و تکمیل کرد.

حیدری گفت: طرح سد عنبران از دیگر پروژ‌های آبی شهرستان نمین است که عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۸۹ شروع و تا قبل از دولت سیزدهم تنها ۴۰ درصد پیشرفت داشت که با همت جهادی و کار شبانه‌روزی در فروردین ماه سال‌جاری و تنها در عرض یکسال با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت توانستیم به مرحله پیش‌آبگیری برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار