افتتاح پروژه های شهرداری آستارا با حضور استاندار گیلان؛
۱۱ پروژه ورزشی و عمران شهری آستارا با ارزش افزون بر ۵۹۰ میلیارد ریال روز دوشنبه در آیینی با حضور استاندار گیلان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی به مناسبت هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۲۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱ 28 August 2023

احداث ایستگاه ساحلی کاکوله یکی از ثمرات آزادسازی حریم دریا استاحداث ایستگاه ساحلی کاکوله یکی از ثمرات آزادسازی حریم دریا استاحداث ایستگاه ساحلی کاکوله یکی از ثمرات آزادسازی حریم دریا است

به گزارش خبرنگار تابناک گیلان در پنجمین روز از هفته دولت امروز با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان، امام جمعه، نماینده مردم آستارا در مجلس، فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی دیگر از مسئولین استانی و شهرستانی، ۴ پروژه عمرانی شهرداری آستارا به صورت تجمیعی در محل ایستگاه ساحلی کاکوله این شهر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

میثم الوان‌پور نیز در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر هفته دولت را تبریک گفت و افزود: ایستگاه ساحلی کاکوله یکی از محل‌هایی است که شهروندان آستارایی و گردشگران به این ایستگاه مراجعه می‌کنند و خیلی خوشحال هستند چنین ایستگاهی در ساحل ایجاد شده است.

شهردار بندر آستارا با بیان‌اینکه بعد از ۱۲ سال است که استانداری از گیلان افتخار داده‌اند و در آیین افتتاح پروژه شهرداری آستارا حضور پیدا کرده‌اند، تصریح‌کرد: این حضور واقعا قوت قلبی برای بنده و همکارانم در مجموعه شهرداری و مسئولان آستارا است که همیشه به آستارا لطف داشتید و دارید.

وی به دستور رئیس جمهور مبنی بر آزادسازی حریم دریا اشاره کرد و گفت: شهرداری آستارا در این راستا پیشگام بوده و ایجاد ایستگاه ساحلی کاکوله یکی از ثمرات آزادسازی حریم دریا است.

الوان‌پور با اشاره به اینکه امیدواریم با حمایت‌های استانداری و سایر مسئولان ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر آستارا ادامه داشته باشد، افزود: امیدواریم در ادامه ایجاد زیرساخت‌ها در ساحل آستارا اقدامات قابل توجهی را انجام دهیم.

شهردار بندر آستارا با اشاره به اینکه ایستگاه ساحلی کاکوله با الگوگیری از یک پرنده که همیشه در ساحل در حال پرواز هستند، راه‌اندازی شده است، تصریح‌کرد: این ایستگاه در مساحت ‌هزار متر مربع اجرا شده است.

وی ادامه داد: برای اجرا و بهره‌برداری از فاز اول ایستگاه ساحلی کاکوله، سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده و امیدواریم این پروژه را ادامه دهیم.

الوان‌پور با بیان‌اینکه در یک‌سال گذشته ۶۵۰ تن قیر تهیه و با این میزان قیر بالغ بر ۱۱ هزار و ۷۰۰ تن آسفالت تولید شده است، اضافه‌کرد: شهروندان آستارا در خصوص آسفالت معابر این شهر رضایت نسبی دارند.

شهردار بندر آستارا خاطرنشان‌کرد: در هفته دولت امسال در مجموع ۴ پروژه عمرانی شهرداری بندر آستارا با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید که شامل ایستگاه ساحلی کاکوله، آسفالت خیابان‌ها و معابر در نقاط مختلف شهر، پروژه‌های مربوط به هدایت آب‌‎های سطحی، پیاده‌روسازی، جدول‌گذاری در خیابان شهید رجایی و لایروبی رودخانه مرداب بود.

از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در سواحل گیلان حمایت می‌کنیم

استاندار گیلان در آیین افتتاح پروژه‌های شهرداری بندر آستارا با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، اظهارکرد: برای توسعه مناطق مختلف شهر زیبا و گردشگرپذیر آستارا با جان و دل تلاش خواهم کرد.

اسدالله عباسی با بیان‌اینکه شهردار آستارا نگاه ویژه‌ای به پروژه‌های عمرانی آستارا دارند، افزود: ما هم از اقداماتی که انجام می‌دهید حمایت می‌کنیم و تا می‌توانید از این کارها و اقدامات انجام دهید.

وی با اشاره به اینکه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قول می‌دهند از لحاظ اعتباری شهرداری آستارا را کمک کنند، تصریح‌کرد: با تعامل و همکاری شورای اسلامی شهر اجرای اینگونه پروژه‌ها در آستارا ادامه داشته باشد.

عباسی با تاکید بر اینکه حریم دریا باید حفظ شود و این نعمت الهی متعلق به همه مردم است، گفت: از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در سواحل گیلان حمایت می‌کنیم

عالی‌ترین نماینده دولت در گیلان افزود: هم از اقتصاد دریا و هم از ظرفیت گردشگری آن باید نهایت بهره را در راستای درآمدزایی و اشتغال‌زایی برای جوانان منطقه ببریم.

وی با اشاره به اینکه بزودی راه‌آهن رشت به بندر کاسپین راه‌اندازی می‌شود، تصریح‌کرد: با راه‌اندازی این مسیر ریلی ترانزیت کالا افزایش پیدا می‌کند و شاهد رونق اقتصاد در استان گیلان خواهیم بود.

عباسی با بیان‌اینکه برای رشد و عمران آستارا کارهای خوبی صورت می‌گیرد، خاطرنشان‌کرد: سفر اخیری که به همراه وزیر راه و شهرسازی و کمیسیون اقتصادی به جمهوری آذربایجان داشتیم ان‌شاء‌الله پل‌های مشترک به روی رودخانه مرزی آستاراچای تکمیل شده و ارتباط رونق گرفته و شاهد توسعه اقتصادی منطقه و استان خواهیم بود.

استاندار همچنین در افتتاح

پروژه استخر آستارا تشریح کرد: این پروژه سال های سال متروکه بود که با تلاش مدیرکل ورزش و جوانان آماده شد؛ مردم عزیز، جوانان آستارا و سایر مردم علاقه‌مند آرزوی ایجاد استخری در این منطقه داشتند که امید می‌رود به سلامتی استفاده کنند و از این نظر جای خوشحالی است.

عباسی افزود: همچنین فرمانداری و به ویژه نماینده آستارا در این زمینه همراهی کردند و برای پروژه ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارهای در اختیار نماینده تخصیص یافت که باید این نگاه ادامه یابد تا سرانه اماکن ورزشی به ویژه در مناطق دارای جوانان مستعد بالا برود.

وی عنوان کرد: اماکن ورزشی دولتی همه باید در اختیار عموم قرار بگیرد و حالت اختصاصی پیدا نکند، در این راستا انتظار می‌رود فرماندار آستارا نسبت به تشکیل نشست شورای ورزش شهرستان اقدام و استفاده از همه این اماکن را آزاد اعلام کند.

استاندار گیلان بیان کرد: جز نقاطی که بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کرده و متعلق به خودشان است، همه ارگان‌ها، نهادها و سازمانها باید امکانات ورزشی خود را در اختیار مردم بگذارند تا اوقات فراغت خود را با ورزش سپری کنند.

وی اضافه کرد: قهرمانان، پهلوانان و یلان دلاور که مدال‌های رنگین به دست می‌آورند، از همین اماکن ورزشی افتخار می‌آفرینند و پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی را برافراشته می‌کنند که بسیار اهمیت دارد و از این رو به نوبه خود در این زمینه کمک می‌کنیم.

عباسی با قدردانی از اعضای شورای تامین، فرمانده سپاه، فراجا، مرزبانی و نیروی دریایی، تاکید کرد: همه باید کمک کنند تا فضا برای رشد، شکوفایی و بالندگی منطقه و مردم عزیزمان فراهم شود.

۱۱ پروژه ورزشی و عمران شهری آستارا روز دوشنبه در آیینی با حضور استاندار گیلان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی به مناسبت هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار گرفت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار