رئیس اتاق بازرگانی گیلان در دیدار با سرکنسول روسیه در رشت؛
کد خبر: ۱۱۱۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴ 12 July 2023

به گزارش تابناک گیلان سرکنسول روسیه در رشت با قاسم رضاییان رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان دیدار کرد.

سرکنسول روسیه در رشت در این دیدار با بیان اینکه موضوعات مرتبط با ایران به طور ویژه پیگیری و بررسی می‌شود به سه بار سفر لویتین دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه در امور حمل و نقل و لجستیک به ایران اشاره کرد و گفت: این نشان دهنده اهمیت موضوعات است و اراده سیاسی لازم برای توسعه روابط در همه زمینه ها وجود دارد.

آندره گئورگ یوویچ وادوف بر لزوم تسریع در ساخت راه آهن رشت _ آستارا تاکید کرد و گفت: با دعوت استاندار گیلان به زودی سفیر روسیه در ایران به گیلان سفر می کند و نشستی هم با اتاق بازرگانی برگزار خواهد کرد.

وی از سفر رییس دومای دولتی روسیه به همراه یک هیات بزرگ سیاسی و اقتصادی به ایران خبر داد و بیان کرد: گیلان به سه استان روسیه ارتباطات خوبی دارد و استاندار چلیابینسک نیز در نیمه دوم سال میلادی جاری در راس هیأتی بلندپایه به گیلان سفر می‌کند.

سرکنسول روسیه در رشت گفت: چلیابینسک یکی از استانهای صنعتی روسیه بوده و همانند اصفهان و تبریز در ایران است.

‌وادوف در ادامه اظهار کرد: انتظار میرود که اتاق بازرگانی گیلان با متخصصان برای اعلام نیازها مشورت کند زیرا روسیه دارای ظرفیت های زیادی است و شما به عنوان رییس اتاق بازرگانی گیلان از احترام زیادی در بین مردم برخوردار هستید و بنده نیز خوشحالم که در این نشست حضور پیدا کرده ام و از صمیم قلب انتخاب شما را تبریک میگویم.

‌سرکنسول روسیه در رشت بر آمادگی همه جانبه در راستای توسعه روابط تاکید کرد و گفت: ما در خدمت شما هستیم و از هیچ تلاشی برای کمک دریغ نخواهیم کرد.

‌وادوف به وجود مشکل اینترنت در ایران اشاره کرد و گفت: تنها مشکل ما همین فیلترینگ اینترنت است و رفع محدودیت یک درخواست شخصی نیست.

روسیه باید نقش ژئوپلیتیک گیلان را بیشتر درک کند

‌قاسم رضاییان نیز در این جلسه استان گیلان را یک استان شریانی که به همه استانها متصل است، عنوان کرد: روسیه باید نقش ژئوپلیتیک گیلان را بیشتر درک کند و این موضوع را عمل ساخت باشیم.

‌رییس اتاق بازرگانی گیلان با بیان اینکه هیچگونه محدودیتی برای توسعه روابط اقتصادی با روسیه وجود ندارد، تصریح کرد: تفاهمنامه های اقتصادی با روسیه نباید روی کاغذ بماند و وارد فاز عملیاتی شود.

‌رضاییان با ابراز نارضایتی از میزان تبادل اقتصادی ایران و روسیه بیان کرد: ارتباط خوب و حسنه ای با روسیه داریم اما حجم فعلی مبادلات اقتصادی رضایت بخش نیست.

‌وی در ادامه با بیان اینکه از وجود استاندار گیلان در راستای جبران عقب ماندگی ها با روسیه استفاده میشود، یادآور شد: آقای عباسی سالها عضو پارلمان بوده و هم اکنون نیز ارتباط بسیار خوبی در دولت دارد.

‌رییس اتاق بازرگانی گیلان با اشاره به گمرک آستارا بیان کرد: مقصد اصلی صادراتی ما آذربایجان نیست بلکه روسیه است و اگر مشکلی از سمت آذربایجان ایجاد میشود انتظار میرود که روسیه دخالت کند.

‌رضاییان با بیان اینکه گمرک آستارا را یک گمرک مشترک بین ایران و روسیه بدانیم، تصریح کرد: اینکه یک کالا روزها در گمرک بماند پذیرفتنی نیست و از روز اول شروع به کار گمرک آستارا را رها نکرده ایم و به طور مرتب پایش میشود.

‌وی خواستار مداخله جدی روسیه برای رفع مشکلات گمرکی در سمت آذربایجان شد و گفت: بهترین کالاهای ایرانی برای صادرات به روسیه وارد گمرک میشود اما چرا این این کالا نباید به موقع به دست مصرف کنندگان در روسیه برسد تا بعدا بگویند کالای ایرانی بی کیفیت است.

‌رضاییان خواستار همکاری بیشتر با کنسولگری روسیه شد و از تشکیل کارگروه مشترک استقبال کرد و گفت: آماده همکاری همه جانبه در تمام زمینه ها هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار