راه وشهرسازی استان مرکزی به طرح دره گردو نگاه اقتصادی دارد

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اراک گفت:اداره کل راه و شهرسازی در قیمت‌گذاری و تعیین مساحت ۲۳ هکتار زمینی که باید به شهرداری واگذار شود همکاری لازم را ندارد.
کد خبر: ۱۰۸۵۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵ 02 January 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، سیدوحید میرنظامی افزود: مسئولان اداره کل راه و شهرسازی در قیمت‌گذاری و تعیین مساحت ۲۳ هکتار زمینی که باید به شهرداری واگذار شود همکاری لازم را ندارند و به‌تازگی این بحث را مطرح کرده‌اند که واگذاری زمین باید در قالب مزایده صورت بگیرد و شهرداری نیز به عنوان یکی از شرکت‌کنندگان می‌تواند قیمت پیشنهادی خود را ارائه دهد.
وی یادآورشد: در واقع این دستگاه یک نگاه اقتصادی به پروژه دره گردو دارد، در حالی که هدف اصلی شهرداری و شورای اسلامی شهر افزایش نشاط اجتماعی و رضایتمندی شهروندان است و ما نمی‌توانیم با پولی که از جیب مردم تأمین می‌شود، هزینه گزافی برای تأمین زمین پرداخت کنیم.
وی ادامه داد: در خصوص پروژه دره گردو جلسات مختلفی در معاونت عمرانی استانداری برگزار می‌شد که این جلسات نیز متوقف شده است و از آنجا که اختیارات مدیریت شهری محدود است، اگر مدیران ارشد استان برای تملک این اراضی شورای اسلامی شهر را یاری ندهند، پروژه عملیاتی نخواهد شد.
رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اراک اضافه کرد: به‌رغم شرایط موجود، معطل اداره راه و شهرسازی نماندیم، چراکه بخش‌هایی از این زمین در اختیار منابع طبیعی و اوقاف است که شهرداری با این دستگاه‌ها مشکل دارد و بخش کوچکی نیز در اختیار خود شهرداری قرار گرفته است که پیمانکار در آن مشغول فعالیت است تا تأسیسات گردشگری همچون پل معلق، تله فیش و بازی‌های ترکیبی ایجاد شود و در بودجه نیز همان‌طور که در سال جاری مبلغ مناسبی به این پروژه اختصاص یافت، در سال آینده نیز همین روند ادامه خواهد یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار