وحدت فرهنگی در کشور مورد توجه قرار گیرد

فرماندار اردبیل گفت: وحدت فرهنگی در کشور زمینه و بستری را فراهم می‌آورد تا حرکت‌های اساسی و تحول‌آفرین در کشور شکل گرفته و کارها به سرانجام برسد.
کد خبر: ۱۰۷۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵ 07 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد زنجانی صبح امروز در مراسم آغازین سی و دومین نشست مسئولان فرهنگی کلانشهرها و مراکز استان‌ها در مجتمع فدک اردبیل اظهار کرد: ما امروز با یک نوع به هم‌ریختگی فعالیت‌های فرهنگی، سیاست‌گذاری‌ها و هدف‌گذاری‌ها روبه‌رو هستیم به طوری که چندین دستگاه‌ در حوزه‌های فرهنگی تصمیم‌گیر هستند در حالی که وحدت رویه در این زمینه بسیار مهم و اساسی به نظر می‌رسد.

وی با بیان اینکه ما در حوزه فرهنگی به یک برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری منسجم همراه با کارآمدی نیاز داریم که قطعا این نشست می‌تواند خروجی مشخص در توان‌افزایی و حرکت رو به جلو در این حوزه داشته باشد، گفت: یکی از مجموعه‌های توانمندی که می‌تواند در حوزه فرهنگی و تحولات آن تاثیرگذار عمل کند مجموعه شهرداری‌ها است که با بضاعت مالی 500 میلیارد تومانی در اردبیل انتظار می‌رود بخشی از این منابع درآمدی صرف کارهای فرهنگی و اجتماعی شود تا حرکت مثبت و سازنده آن را در سطح جامعه شاهد باشیم.

فرماندار اردبیل با اظهار تاسف از نبود وحدت فرهنگی در جامعه ما که به مشکلات زیادی دامن زده است، گفت: ما باید انرژی‌هایمان را در این حوزه انجام دهیم و به دور از تفرقه و دودستگی سعی‌مان بر وحدت و همگرایی باشد.

زنجانی بیان کرد: اگر مدیریت واحد و حرکت منسجمی را در این حوزه شاهد باشیم قطعا بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شده و در کنار فعالیت‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی امنیت پایدار نیز برقرار خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: زمانی که ما از شورای تامین بیرون می‌‌آییم تا چند روز از وحشت آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد، مصرف مشروبات الکلی و دیگر ناهنجاری‌ها خوابمان نمی‌برد در حالی که برطرف کردن این آسیب‌ها و تقویت برنامه‌های فرهنگی آن هم در سطح شهرها و توسط شورا و شهرداری می‌تواند دفع‌کننده ابعاد مختلف این حوادث و آسیب‌های اجتماعی باشد.

فرماندار اردبیل یادآور شد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری باید مشارکت مردم را در ساختن شهری آباد و توسعه‌یافته پشتوانه خود بداند و با استفاده از این ظرفیت با همکاری شهروندان ایجاد شهر خوشبخت و شهروند خوشبخت‌تر را هدف‌گذاری کند.

زنجانی تصریح کرد: بنده چهار دوره عضو شورای شهر اردبیل بودم و بر این باورم که باید از تجربیات موفق استان‌های مختلف در حوزه فرهنگی و اجتماعی و غنی‌سازی اوقات فراغت اقشار مختلف استفاده کرد تا یک وضعیت مناسب فرهنگی و اجتماعی را در سطح شهر شاهد باشیم.

وی افزود: وظیفه و رسالت فردی و اجتماعی برخی از نهادها و ادارات شفاف و روشن است اما سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری‌ها که محیط تازه و در ابتدای راه هستند، نیازمند حمایت‌های جدی هستند که امیدواریم این نشست‌ها زمینه انتقال تجربیات و بهبود روند کارها را فراهم آورد.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل ادامه داد: نباید این فرصت را از دست بدهیم بلکه بهتر است با یک نسخه واحد در حل معضلات اجتماعی و فرهنگی شوراها و شهرداری‌ها به همراه سایر نهادها گام برداشته و وظیفه و رسالتشان را در حوزه عبور از مشکلات انجام دهند.

زنجانی در پایان سخنان خود گفت: ما باید شهروند حقوق‌مدار و وظیفه‌شناس تربیت کنیم و این کار تنها از حیطه اختیارات دولت خارج است بلکه باید شهرداری‌ها پای کار بیایند و با گستردگی فعالیت خود در این حوزه نیز به شکل تاثیرگذار عمل کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار