هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت در یزد آغاز بکار کرد

هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت روز سه شنبه طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان کشوری به میزبانی استان یزد آغاز بکار کرد.
کد خبر: ۱۰۷۲۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴ 18 October 2022

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این آیین گفت: یکی از جشنواره‌های اصیل، باکیفیت و معتبر حوزه تئاتر که در طول دوره‌های گذشته با عناوین مختلف برگزار شده و توانسته جریانی را در سطح ملی و بین المللی ایجاد کند و در این حوزه موفق بوده همین جشنواره مقاومت بوده است.

احسان عابدی، میزبانی بخش خیابانی این جشنواره را یادآور شد و گفت: امیدواریم با همت دبیرخانه جشنواره و انجمن هنرهای نمایشی استان یزد به بهترین نحو برگزار شود و برکات آن به مردم این استان و فضای هنری برسد و با استفاده از فضای آموزشی شاهد رشد و ارتقای حوزه تئاتر در این سه روز باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اظهار داشت: هنر مقاومت، هنر انسانی است و مختص به یک جغرافیای خاص و دین، آیین و مذهبی خاص نیست و به یک گروه و جناح خاصی تعلق ندارد و لذا هر جایی که جریان حقی مقابل باطل ایستادگی کند تعبیر مقاومت به کار برده می‌شود و فرقی نمی‌کند این هنر در ایران باشد و یا هر نقطه از کره زمین و یا هر موضوعی داشته باشد.

عابدی یادآور شد: در همه جای این کره زمین هنر مقاومت ریشه دارد و در کشور ما نیز که انواع و اقسام نبردها و جنگ‌ها را تجربه کردیم، مردم ایران مقاومت نشان دادند و توانستند خود را ثابت کنند که با این توطئه‌ها و جنگ‌ها خلل پذیر نیستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: این هنر هنرمندان ما است که این مقاومت و دلیری مردم ایران را به نمایش گذاشته و نه تنها برای مردم کشورمان بلکه برای مردم دنیا نشان دهند و این وظیفه و رسالتی است که بر عهده هنرمندان گذاشته شده و خوشبختانه در این سال‌ها آثار بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف هنر مقاومت شاهد هستیم.

همچنین دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت نیز در این آیین گفت: در این دوره هنرمندان ۱۰ استان حضور دارند و یکی از ویژگی‌های جشنواره امسال این است که برای نخستین بار در عرصه بین‌المللی برگزار می‌شود.

فخر موسوی افزود: آغاز این جشنواره ۱۵ شهریور همزمان با پیاده‌روی اربعین در عراق رقم خورد و در این راستا ۱۲۰ هنرمند به کربلای معلی اعزام شدند که شامل ۱۴ گروه نمایشی شامل ۲ گروه از حله و نجف اشرف و ۱۲ گروه از نقاط مختلف ایران بودند و هنرمندان در نقاط مختلف برای زائران تئاترهای خوبی اجرا کردند.

وی یکی دیگر از ویژگی‌های هجدهمین دوره این جشنواره را برگزاری بخش‌های مختلف آن در خارج از پایتخت عنوان کرد و گفت: استان یزد میزبانی بخش تئاتر این جشنواره را متقبل شد که از امروز در این استان آغاز می شود.

فخرموسوی عنوان کرد: یکی از وجهه‌های بسیار خوب این جشنواره این است که محتوا در این جشنواره تولید می‌شود و با هماهنگی‌ صورت گرفته، آثار تولید شده در برخی کشورهای حوزه مقاومت هم اجرا و پخش می‌شود.

آثار جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت توسط هنرمندان ایرانی در کشورهای لبنان، سوریه، پاکستان، عراق و چند کشور دیگر اجرا می شود.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار