برگزاری نخستین اردوی پیشاهنگی در تهران

رئیس سازمان دانش‌آموزی پیشنهاد برگزاری نخستین اردوی بین‌المللی پیشاهنگی دانش‌آموزان و مربیان کشورهای مسلمان در تهران را ارائه کرد.
کد خبر: ۱۰۵۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶ 04 October 2015
حمیدرضا کفاش در دیدار با شیخ نظیف فیاض رئیس کشافه الإمام مهدی (عج) لبنان و نایب رئیس کمیته برنامه‌ریزی پیشاهنگی اتحادیه کشورهای عربی ضمن تقدیر و تشکر از این حضور، به مشترکات بین پیشاهنگان ایران و کشافه الإمام مهدی (عج) پرداخت و به توانمندی سازمان دانش آموزی در عرصه‌های مختلف اشاره کرد.

وی گفت: سازمان دانش آموزی تعاملات خوبی با معاونت فرهنگی و پرورشی و بخش‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش دارد به گونه‌ای که این سازمان با عملکرد خوبی که از خود به جای گذاشته است در عرصه‌های مختلف فرهنگی، تربیتی، مهارتی و تشکیلاتی هر کجا که نیاز به کار جهادی باشد در بدنه آموزش و پرورش حضور دارد.

رئیس سازمان دانش آموزی اظهار داشت: این سازمان دارای 30 هزار مربی آموزش دیده و 1.5 میلیون عضو فعال است که شور و نشاط خاصی در سراسر کشور ایجاد کرده‌اند.

کفاش با اشاره به برگزاری کنگره 411 شهید امور تربیتی ادامه داد: این کنگره به همت سازمان دانش‌آموزی به سرانجام رسید و  این در حالی است که از هیچ بودجه دولتی استفاده نکرد.

وی با اشاره به عملکرد سازمان دانش آموزی در عرصه فرهنگی و هنری، به عمره دانش‌آموزی پرداخت و گفت: سالانه سازمان دانش‌آموزی بیش از 2600 دانش‌آموز به عمره اعزام می‌کند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی خاطرنشان کرد: در عرصه عتبات در سال 93  به طور آزمایشی، 2 هزار نفر دانش‌آموز به همراه مربیان و اولیای خود به عتبات عالیات مشرف شدند که با توجه به استقبال خوب اولیا و دانش‌آموزان از این سفره معنوی و تأثیرگذار در روحیه دانش‌آموزان، مصمم به اعزام 100 هزار نفر دانش آموز و فرهنگی هستیم.

وی با اشاره به برگزاری آخرین اردوی تخصصی سازمان دانش‌آموزی با حضور 3000 نفر مربی پیشاهنگ در اردوگاه شهید باهنر، بیان داشت: سازمان در این زمینه عملکرد بسیار خوبی داشت.

کفاش خطاب به شیخ نظیف پیشنهاد داد: «برگزاری نخستین اردوی بین‌المللی پیشاهنگی دانش آموزان و مربیان کشورهای مسلمان در تهران»، «تبادل تجربه از طریق اعزام گروه‌های پیشاهنگی دانش آموزان به صورت دوجانبه» و  «اجرای سفر عتبات در پیشاهنگی کشافه الإمام مهدی (عج) کشور لبنان»  انجام شود.

شیخ نظیف فیاض رئیس کشافه الإمام مهدی (عج) لبنان و نایب رئیس کمیته برنامه‌ریزی پیشاهنگی اتحادیه کشورهای عربی نیز در این دیدار عنوان کرد:‌ پیشاهنگی کشافه الإمام مهدی (عج) بسیار مورد وثوق سید حسن نصرالله است و اکثریت نیروهای تراز اول حزب الله لبنان از کشافه الإمام مهدی (عج) تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه قدمت کشافه الإمام مهدی (عج) 30 سال است، افزود: مربیان سازمان دانش آموزی بسیار توانمند، دارای مهارت‌های ویژه و تأثیرگذار در فضای
دانش‌­آموزی هستند. پیشاهنگان کشورهای مسلمان بی صبرانه منتظر ورود ایران به عرصه بین الملل هستند.

نایب رئیس کمیته برنامه ریزی پیشاهنگی اتحادیه کشورهای عربی به برگزاری اردوی پیشاهنگان جهان «جمبوری» در سال 2015 میلادی در کشور ژاپن اشاره کرد و بیان داشت: امیدواریم ایران نیز به زودی به عرصه بین المللی پیشاهنگی بپیوندد.

وی خواستار تقویت و تحکیم روابط سازمان  دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران و کشافه الإمام مهدی(عج) لبنان شد و گفت: با امضای تفاهم نامه مشترک بین این دو پیشاهنگی ، زمینه مناسبی برای انتقال تجربیات در فضای فرهنگی، تربیتی، مهارتی، تشکیلاتی و تربیت مدرس ایجاد خواهد شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار