دستیابی به دانش تولید محصولات دارویی با تکنولوژی جدید مهندسی بافت

جوانان یزدی، دو محصول دارویی زخم پوش و کاهنده درد را بر پایه گیاهان دارویی تولید کردند.
کد خبر: ۱۰۴۳۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹ 07 May 2022

 مدیرعامل شرکت دانش بنیان یزدی گفت: این دو محصول بر پایه یک پلیمر از مواد زیست تخریب پذیر و سازگار با بدن و پایه اصلی گیاهان دارویی تولید شده اند که با داشتن خواص آنتی باکتریال زخم را التیام و درد را از بین می‌برند.


اسلامی افزود: در تولید زخم پوش و کاهنده درد تولیدی این شرکت بر خلاف سایر دارو‌های مشابه تولید داخل به هیچ عنوان از مواد شیمیایی استفاده نشده و عوارض جانبی مواد شیمیایی در این محصول وجود ندارد.


وی ادامه داد: مواد به کار رفته در این دو محصول دارویی تماما از داخل کشور تهیه می‌شود و زمینه وابستگی به خارج را از بین می‌برد و این شرکت برای تولید این دو محصول دارویی برای اولین بار در کشور از فناوری نانو بهره برده است.


مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت:فناوری نانو رهایش عصاره دارو را تحت یک سامانه به صورت منظم کنترل می‌کند و بدون نیاز به تعویض مجدد و ایجاد اثر سوپ نظیر التهاب و عفونت با جذب تدریجی عصاره دارو بهبود موضع درد و زخم را سرعت می‌بخشد.


اسلامی با اشاره به اینکه این محصول مشابه خارجی دارد، افزود: با این تفاوت که این دو محصول بر پایه گیاهان دارویی بومی ایران تولید شده که اثر بخشی دارو را افزایش می‌دهد و علاوه بر کاهش وابستگی، از خروج ارز از کشور هم جلوگیری می‌کند.


هم اکنون این دو دارو در مرحله آزمایش‌های بالینی قرار دارند و پیش بینی می‌شود تا یک سال آینده به مرحله تجاری سازی برسند و تولید ثروت از علم و ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در این زمینه را به دنبال داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار