ریزگردها میهمان ناخوانده استان

هوای کهگیلویه و بویراحمد برای گروه‌های حساس خطرناک اعلام شد.
کد خبر: ۱۰۴۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹ 02 May 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، همانطور که هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هشدار صادر کرده بود ریز گرد‌ها به کهگیلویه و بویراحمد هجوم آوردند و در حال حاضر شرایط برای سالمندان، کودکان و بیماران مناسب نیست.

ولی بهره‌مند رئیس اداره پایش هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص با اشاره به دید افقی در شهر‌های مختلف استان گفت: تا ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح امروز دید افقی در یاسوج ۳ کیلومتر، امامزاده جعفر ۶ کیلومتر، دهدشت ۵، گچساران ۶، سی‌سخت ۷ و بهمئی دو هزار متر مربع بوده است.

وی بیان کرد: از امشب تا روز جمعه چشمه جدیدی از گرد و خاک به وجود می‌آید و گرد و خاک غلیظ‌تری میهمان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود و شرایط در استان بدتر و دید کاهش می‌یابد.

بهره‌مند با بیان اینکه وضعیت کنونی برای سالمندان، کودکان و افراد آسیب پذیر خطرناک است گفت: افراد از انجام حرکات ورزشی در هوای باز خودداری کنند، ضمن اینکه مدیریت در نگهداری تاسیسات حساس و احتیاط در سفر‌های بین شهری توصیه هواشناسی است.

هادی سینایی مدیر روابط عمومی محیط زیست گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد ایستگاه سنجش آلایندگی هوا ندارند.

وی بیان کرد: حتی در این خصوص دو جلسه با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و فرمانداران شهرستان‌ها برگزار شد تا اعتباری برای استقرار ایستگاه سنجش آلایندگی در شهرستان‌ها اختصاص دهند قول‌هایی داده شد، اما تاکنون کاری انجام نشده است.

سینایی افزود: طبق گزارشات رسیده شهرستان بهمئی به دلیل همجواری با استان خوزستان در شرایط مطلوبی به لحاظ ریز گرد‌ها ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار